مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی در قزوین:

یکی از سیاست های راهبردی بهزیستی ایجاد خانه های کوچک است

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۲:۳۹:۴۲
کد خبر: ۷۳۶۰۳۰
یکی از سیاست های راهبردی بهزیستی ایجاد خانه های کوچک است
سراج مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی گفت: یکی از سیاست های راهبردی بهزیستی ایجاد خانه های کوچک به جای مراکز آسایشگاهی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سراج مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی در حاشیه افتتاح اولین خانه کوچک برای دختران معلول ذهنی استان قزوین با تاکید بر نقش این خانه ها در پرورش استعداد معلولان ذهنی اظهارکرد: ایجاد خانه های کوچک بعنوان یکی از سیاست های راهبردی بهزیستی از چندی پیش در دستورکار این سازمان قرارگرفته و این خانه ها می تواند جایگزین مناسبی برای مراکز آسایشگاهی باشد.

سراج اذعان کرد: هم اکنون بیش از 700مرکز شبانه روزی در کشور داریم که قریب 50هزارنفر از معلولان و سالمندان و افراد دارای اختلالات روانی در آن نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: هدف ما این است که این مراکز در قالب خانه های کوچک و مستقل و بین راهی و یک چهارم راهی اشاعه پیداکنند.

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی با اشاره به شعار بهزیستی"افزایش تلفیق اجتماعی و مشارکت اجتماعی معلولان" خاطرنشان کرد: در 16استان کشور خانه های کوچک راه اندازی شده که تعداد آنها 43-42 خانه می شود.

سراج افزود: هدف ما توسعه این خانه ها در همه استان هاست و توصیه می کنیم مسوولان استان قزوین ساخت این خانه ها در شهرستان های استان را الگوسازی و توسعه دهند.

وی با تاکید براینکه این خانه ها همانند خانه های عادی می باشند اذعان کرد: همه این عزیزان حق دارند مانند مردم عادی از امکانات جامعه و مواهب اجتماعی برخوردار شود.

این مقام مسوول ادامه داد: باید مانند بقیه با این افراد برخورد شود ولی با ایجاد فرصتی که بتوانند توانایی هایشان را اثبات کنند.

سراج ابرازکرد: تعداد این خانه ها کم است و تلاش می کنیم آنها را توسعه دهیم و هر استان و شهرستانی که در این زمینه داوطلب شود سازمان از آن حمایت خواهدکرد.

وی حرفه آموزی و سوادآموزی و ایجاد اشتغال های حمایت شده را ازجمله فرصت های ایجاد شده برای معلولان ذهنی با ساخت این خانه ها برشمرد.

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی ادامه داد: وقتی تعداد این افراد در این خانه ها کم است قائدتا اثربخشی آموزش ها نیز بیشتر خواهد بود.

سراج با ابراز رضایت از وضعیت استان قزوین در امر بهزیستی گفت: استان قزوین در بسیاری از برنامه ها از متوسط کشوری بالاتر است که به همین دلیل هم از مدیرکل بهزیستی استان قزوین تشکر می کنیم.

وی افزود: امیدواریم با راه اندازی این خانه ها شرایط مناسبی برای شکوفایی استعداد این عزیزان فراهم کنیم.

بهزیستی2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز