نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین مطرح کرد؛

مشکلات بخش خصوصی دست اندازی در مسیر توسعه صادرات

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۱۳:۴۲:۵۶
کد خبر: ۷۳۸۲۲۶
مشکلات بخش خصوصی دست اندازی در مسیر توسعه صادرات
نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین مشکلات بخش خصوصی را مانع از توسعه صادرات دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدی بخشنده نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین در نشست با هیات تجاری اوکراین که در سازمان صنعت استان برگزار شد، با اشاره به وجود برخی دست اندازها در مسیر توسعه صادرات عنوان کرد: متاسفانه وجود برخی از مشکلات پیش روی بخش خصوصی مانع از افزایش میزان صادرات شده است.

رییس اتحادیه صادرکنندگان قزوین ادامه داد: یکی از این مشکلات، دشواری ارتباط بین تجار کشور مبدا و مقصد است که باید تمهیداتی برای رفع این مشکل لحاظ شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین اظهارداشت: رفع مشکلات بخش خصوصی برای توسعه صادرات ضروری بوده و مسئولان استان باید به این مساله توجه جدی داشته باشند.

بخشنده اضافه کرد: شرکت بین المللی آی سی سی در کشور اوکراین نرم افزاری را برای ارتباط بهتر میان تجار آن کشور و ایران طراحی کرده و ما هم آماده هستیم برای بهره برداری تجار ایرانی، آن را به زبان های فارسی و انگلیسی برگردانیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در ادامه به فعال بودن دفتر مشترک اتاق ایران و اوکراین اشاره کرد و یادآور شد: این مساله می تواند موجبات تقویت ارتباط تجار میان دو کشور را بیش از گذشته فرآهم آورد.

رییس اتحادیه صادرکنندگان قزوین اضافه کرد: اقلام صادراتی این استان به کشور اوکراین طی سال گذشته شامل مواد غذایی، شوینده، کشمش و کنسانتره بوده که باید راه های تقویت روابط و رفع مشکلات موجود جهت افزایش میزان صادرات را مورد توجه قرار دهیم.

این فعال اقتصادی استان در پایان سخنان خود افزود: یکی از مشکلات موجود تجار برای افزایش سطح ارتباطات، رفتار نامناسب با تجار هنگام ورود به کشورهای مبدا است که متاسفانه ما این مساله را هنگام ورود به کشور اوکراین شاهد هستیم.

همچنین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: سال گذشته ۱۲۱تن کالا به ارزش ۱۸۸هزار دلار، معادل یک درصد صادرات کشور از این استان به کشور اوکراین صادر شده است.

علی پرزحمت افزود: در سال ۹۵نیز ۳۱تن کالا به ارزش ۷۰۰هزار دلار از قزوین به آن کشور صادر شد.

این مسئول بیشتر واردات استان از اوکراین را دارو، مواد غذایی و چوبی دانست و اضافه کرد: مواد غذایی، کشمش، شیشه و کنسانتره از جمله صادرات قزوین به آن کشور بوده است.

پرزحمت گفت: امیدواریم تفاهم نامه های بین ایران و اکراین در بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی و کشاورزی تداوم یافته و در عین حال نیز شاهد توسعه روابط تجاری و اقتصای این استان با آن کشور نیز باشیم.

وی اظهار داشت: قزوین حدود چهار هزار واحد صنعتی، ۱۵شهرک صنعتی دولتی، چهار شهرک صنعتی خصوصی، ۸۵۰واحد صنعتی در حال احداث و ۱۸۰معدن در زمینه سیلیس، مس، روی و سایر مواد معدنی فعال دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین ادامه داد: سال گذشته ۹۰۰میلیون دلار از این استان کالا به خارج از کشور صادر و در زمینه سرمایه گذاری خارجی نیز رتبه پنجم به آن تعلق گرفت.

 درادامه، مدیر اتاق بازرگانی خارجی ICC اکراین گفت: این کشور از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ بالغ بر ۵۵۰میلیون دلار به ایران صادرات داشته است.

یوری ماکاهان چوک افزود: باید موانع افزایش صادرات و واردات بین ۲کشور را برداشته و اطلاعات لازم نیز برای توسعه ارتباط تجاری فی ما بین نیز در اختیار گذاشته شود.

این مسئول تجاری ادامه داد: برای تقویت ارتباط میان تجار ایران و اکراین در حال طراحی نرم افزاری هستیم که برقراری ارتباط میان تجار بین ۲کشور را تسهیل کند.

ماکاهان چوک با معرفی شرکت تحت فعالیت خود، افزود: گروه آی سی سی، یک شرکت بین المللی زیر نظر کشور فرانسه بوده که ۱۲۴کشور عضو آن هستند و ۶,۵میلیون شرکت فعال در جهان با آن همکاری می کنند.

وی گفت: این شرکت که به زودی ۲۰سالگی خود را جشن خواهد گرفت فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده است.

این مسئول تجاری کشور اوکراین در ادامه یکی از مهمترین فعالیت های این شرکت را ایجاد ارتباط بهتر میان تجار دانست و گفت: بدون شک حضور این گروه می تواند ارتباط بدون واسطه ای را بین تجار ایران و اوکراین برقرار کند.

ماکاهان چوک در پایان تصریح کرد: برای چهارمین مرتبه است که به ایران سفر می کنم و برای بازکردن راه سرمایه گذاری و توسعه ارتباط بین ۲کشور آماده هرگونه همکاری هستیم.

درپایان این نشست مقرر شد اتاقهای بازرگانی قزوین و اوکراین باهمکاری متقابل واستفاده ازسایت مشترک، زمینه فعالیت تجار و بازرگانان دوطرف را فراهم سازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز