مدیر کل دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد؛

ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه با اطلاع رسانی رسانه ها

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۰:۴۱:۳۳
کد خبر: ۷۴۰۱۵۱
ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه با اطلاع رسانی رسانه ها
مدیر کل دامپزشکی استان قزوین اطلاع رسانی رسانه ها را موجب ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دکتر حمید زینالی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار و درپیش بودن عید قربان برگزارشد ضمن تبریک روز خبرنگار و تقدیر از انعکاس اخبار دامپزشکی در رسانه ها گفت: اطلاع رسانی مباحث مرتبط با دامپزشکی موجب ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه شده و در ضمن مسئولین را در برابر آحاد جامعه پاسخگو خواهد کرد.

دکتر زینالی  تشریح کرد: باتوجه به اینکه کشتار دام، خارج از محیط کشتارگاه می تواند موجب مخاطراتی شود در روز عید قربان 36اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی متشکل از کارشناسان دامپزشکی و روحانیون، وظیفه نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دامها را برعهده داشته و از ساعت 7صبح روز عید قربان حجاج محترم میتوانند ضمن تماس با شماره 4 رقمی 1512 و سامانه پیامکی 50001512 از خدمات رایگان دامپزشکی بهره مند شوند.

دکتر زینالی در بخش دیگری از صحبتهای خود در خصوص خساراتیکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان طی  سال های گذشته  به صنعت طیور استان وارد کرد گفت: با تشکیل تیم ممیزی، واحدهایی که درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان  شده بودند نقصهای احتمالی را برطرف کرده و مجددا به عرصه تولید بازگشتند و همچنین استان قزوین یکی از اولین استانهایی است که واکسیناسیون طیور علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را آغاز کرده است.

این مقام مسئول همچنین در خصوص موقعیت استراتژیک استان قزوین که بر سر راه محورهای مواصلاتی شرق به غرب و جنوب به شمال کشور واقع شده اظهار کرد: نقل و انتقال غیر مجاز دام می تواند موجب شیوع بیماریهای دامی شود.

دکتر زینالی در پایان ضمن پاسخ به پرسشهای خبرنگاران از آنها خواست با نکته سنجی عملکرد دامپزشکی را زیر نظر داشته باشند و هر جایی که قصوری مشاهده می کنند متذکر شوند.

دامپزشکی2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز