مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین مطرح کرد؛

پیوند آسمانی حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه (س) بهترین الگوی ازدواج جوانان

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۰:۰۵:۴۱
کد خبر: ۷۴۰۱۶۳
پیوند آسمانی حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه (س) بهترین الگوی ازدواج جوانان
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین پیوند آسمانی حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه (س) را بهترین الگوی ازدواج جوانان مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عباس علایی مقدم مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین در آغازین روز هفته ازدواج در جمع معاونین و روسای ستادی اداره کل ورزش و جوانان استان با تبریک فرارسیدن سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه (س) گفت: پیوند آسمانی حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه (س) بهترین الگوی ازدواج جوانان است.

علایی مقدم اذعان کرد: هفته ازدواج، فرصتی مناسب برای برطرف نمودن موانع راه ازدواج جوانان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) فرصت مناسبی برای برگزاری برنامه های تاثیر گذار جهت برطرف کردن موانع راه ازدواج جوانان و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه است.

وی افزود: خانواده ها ویژگی های این ازدواج آسمانی چون کفو و همتا بودن زوجین، قناعت، دوری از اشرافیگری و تجملات، سخت نگرفتن بر همدیگر، ملاک قرار دادن معیارها و خصوصیات معنوی و دینی و اخلاقی، مهریه پایین، بنا نمودن زندگی بر پایه محبت و عشق واقعی از روی شناخت و حجب و حیا را به عنوان الگو مد نظر قرار دهند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: جوان های امروزی در صورت مشورت با پدر و مادر و بزرگان، میتوانند از تجربیات گرانقدر آنها استفاده کرده و راه درست ازدواج را برای خود برگزینند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان بایستی معیارهای ازدواجشان را معقول تر و منطقی تر کنند و در اولویت هایشان دین و ایمان، عقل و منطق و اصالت خانوادگی را ملاک قرار دهند.

علایی مقدم افزود: برای فرهنگ سازی ازدواج آسان می بایست رسانه های جمعی مثل شبکه های تلویزیونی، شبکه های اینترنتی با برنامه سازی به طورمستقیم یا غیرمستقیم به خانواده ها آموزش های لازم را بدهند و با تغییر فرهنگ ها، نگرش ها و رویکردها میانگین سنی ازدواج به میزان قابل توجهی بالا رفته است و خیلی از افراد کمتر تمایلی به ازدواج دارند که این رویه باعث ایجاد نگرانی در این زمینه شده است.

وی در خاتمه افزود: وجود برخی از مشکلات اقتصادی، تغییر روش زندگی، تجملاتی شدن خانواده ها، بالارفتن سطح توقعات، گرانی و هزینه های سنگین مخارج عروسی باعث شده است که ازدواج در زمان مناسب آن صورت نگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز