رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین:

جشنواره «موشک های کاغذی» در قزوین برگزار می شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۰:۱۵:۱۸
کد خبر: ۷۴۰۱۷۸
جشنواره «موشک های کاغذی» در قزوین برگزار می شود
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری جشنواره مسابقات محله ای «موشکهای کاغذی» درمحلات و نواحی منفصل شهری قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد درافشانی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با اعلام این خبر افزود: جشنواره موشک های کاغذی با رویکرد استفاده از کاغذهای بازیافتی از 22مرداد ماه در سطح شهر قزوین برگزار می شود.

وی اظهار کرد: جشنواره مسابقات محله ای «موشک های کاغذی» در نواحی منفصل شهری  «اندیشه» ، «دانش» ، «باغ نشاط» ، «مشعلدار» و «چوبیندر» و محلات «آخوند» ، «مینودر» ، «مجاهد» ، «شهید انصاری» و «کوثر» برگزار خواهد شد.

وی کشف استعدادها کودکان و نوجوانان و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای آنان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

 درافشانی اضافه کرد: تشویق کودکان و نوجوانان جهت استفاده از لوازم کم هزینه و پرورش خلاقیت آنان می باشد.

این مسئول با بیان این مطلب که بازی موشک های کاغذی در ایران دارای قدمت زیادی است، افزود: این بازی‌‌ بخش بزرگی از نوستالژی د‌‌‌وران کود‌‌‌کی و نوجوانی است، کودکان در گذشته با کمترین امکانات با ساخت موشک های کاغذی یک بازی علمی و شادی را برای خودشان ایجاد می کردند و از آن نهایت لذت را می بردند.

وی خاطرنشان کرد: ساختن و پرتاب موشک‌ های کاغذی شاید د‌‌‌ر نگاه اول کار پیچید‌‌‌ه‌ ای به نظر نرسد اما می تواند مقد‌‌‌مه‌ ای جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با پرواز و د‌‌‌انش هوا فضا باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسابقات زیادی در سراسر جهان با عنوان مسابقات موشک های کاغذی برگزار می شود که قدمت برگزاری این مسابقات در دنیا به قرن بیستم میلادی باز می‌گردد.

درحال حاضر هر سه سال یکبار در سطح جهانی مسابقات موشک های کاغذی برگزار می شود که آخرین دوره آن درسال 2015 درامریکا با حضور 42کشور انجام شد.

نظر شما