مدیر عامل شرکت قزوین:

صنایع کوچک و متوسط پیشران صنعت کشور هستند

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۲:۱۸:۲۴
کد خبر: ۷۴۰۲۶۶
صنایع کوچک و متوسط پیشران صنعت کشور هستند
"حمیدرضا خانپور" گفت: صنایع کوچک و متوسط از نظر تعداد و تاثیر و نقش آن در اشتغال پایدار پیشران صنعت کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "حمیدرضا خانپور" مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین در حاشیه برگزاری بزرگترین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک ایران با اشاره به نقش صنایع کوچک و متوسط در اشتغال زایی کشور اظهار داشت: صنایع کوچک و متوسط به دلیل تعدد و تکثر به عنوان پیشران صنعت کشور محسوب می شوند و نقش موثری در اشتغال پایدار دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

خانپور اذعان کرد: با توجه به اهمیت و نقش صنایع کوچک این بخش از صنعت با کوچکترین تکانه ها در اقتصاد کشور آسیب می بینند و دولتمردان باید فکری نو و برنامه های حمایتی خاص را در نظر بگیرند، تا در دراز مدت منابعی برای فعالان در عرصه صنایع کوچک و متوسط ایجاد شود تا آنها با توجه به تلاطم ارزی و تحریم ها از حمایت‌ های مالی برخوردار شوند.

وی با اشاره به  مشکلات پیش روی صنایع گفت: سه مولفه بیشترین مشکلات را برای بخش‌ های صنعتی ایجاد کرده است که اولین آن غیرقابل پیش‌ بینی بودن قیمت مواد اولیه و تغییرات قیمت است که بخش صنعت را آزار می‌ دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: مشکل دوم دشواری در تامین منابع مالی از بانک‌ هاست و مشکل سوم بی‌ ثباتی سیاست‌ ها و مقررات ناظر به کسب‌ و کار است که قدرت پیش بینی برای مدیران و سرمایه گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی را دشوار می‌ کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی قزوین تصریح کرد: با این حال موضوع نقدینگی و مسائل بانکی معضل داخلی است و ربطی به بحث خارجی ندارد و نباید همه مسائل را معطوف به مشکلات خارجی و تحریم کنیم، چون باعث غفلت می‌ شود ضمنا حریف را قدرتمند نشان می‌دهد.

خانپور افزود: بانک‌ ها دچار مشکل هستند و زمانی از بانک‌ ها همچون صندوق استفاده می‌ شد که باعث بروز کاستی‌ هایی شد.

وی ابراز کرد: البته در سال‌ های اخیر دولت و مرکز پژوهش‌ های مجلس شورای اسلامی اقداماتی را انجام دادند.

این مقام مسئول اذعان کرد: خواسته صنعت کشور و بخش‌ های مربوط به کسب و کار استفاده درست از بانک‌ هاست که این امر نیاز به اصلاح بنیادی در بانک‌ ها و در نهایت جراحی دارد.

خانپور تصریح کرد: برای آنکه بانک‌ ها نقش درستی در اقتصاد ایفا کنند باید قوانین شفاف و کار آمد را تصویب کرد.

این مسئول یادآور شد: اکنون وضعیت نقدینگی اینگونه شده است که به سمت ارز، طلا و سرمایه گذاری در خارج از کشور می‌ رود که بحث‌ های روانی را هم ایجاد کرده است که میتوان این نقدینگی را به سمت تولید، خرید سهام هدایت کرد.

خانپور ادامه داد: از سویی قشر کارمند بخش قابل توجه ای از جمعیت کشور را شامل میشود  و بخشی از این درآمدها می تواند با انتشار و توزیع اوراق مشارکت به بخش تولید و کارخانه ها هدایت شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید حجم بسیاری از نقدینگی در بازارهای طلا، ارز و خودرو در کشور سرگردان باشد و ثبات اقتصادی را متلاطم کند درحالی که میتوان با انتشار اوراق مشارکت برای کارخانه ها بخش عظیمی از این نقدینگی را به سمت تولید هدایت کرد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین گفت: مولفه‌ های دیگری هستند که تاثیر کمتری در صنایع دارند از جمله آن دسترسی به حامل‌ های انرژی با توجه به پایین بودن  قیمت حمل‌ و نقل و منابع نفتی و گازی نسبت به سایر کشورها و  نحوه‌ی استقبال مشتریان از نوآوری و ارائه خدمت که حجم زیادی از خلاقیت، نوآوری و اختراعات مربوط به صنایع کوچک می باشد.

خانپور در پایان با اشاره به حمایت از صنایع کوچک تصریح کرد: بنگاه‌ های اقتصادی کوچک با پرسنل زیر بیست نفر نسبت به بنگاه‌هایی با بیش از ۲۰۰نفر پرسنل شرایط نامناسب‌ تری دارند.

وی اذعان کرد: این بخش آسیب پذیری بیشتری دارد که نیازمند کمک و حمایت است و در شرایط فعلی باید زمینه‌ های زیادی برای کسب و کار فراهم شود تا در شرایط تحریم بعنوان فرصت از آن به نفع خود استفاده کرده و به سمت آسان کردن راه‌ های کسب و کار، تولید و صادرات حرکت کنیم. 

این مقام مسئول ابرازکرد: این دوره می‌ تواند تبدیل به دوره بازسازی درونی اقتصاد براساس تولید و صادرات‌ محوری باشد. برای رسیدن به این هدف باید نقدینگی را به سمت تولید برد آن زمان است که نقدینگی زیاد ثروت‌ زا می‌ شود.

بزرگترین نمایشگاه توانمندهای صنایع کوچک ایران با حضور بیش از ۱۰۰۰واحد تولیدی از ۲۱ الی ۲۳ مردادماه در مصلی تهران بر پاست و ۴۴واحد تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان برای عرضه محصولات و فن آوری در این نمایشگاه حضور دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز