معاون عمرانی استاندار خواستارشد؛

برخورد دستگاه قضا با برداشت کنندگان غیرمجاز از معادن

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۲:۲۵:۰۷
کد خبر: ۷۴۰۲۶۹
برخورد دستگاه قضا با برداشت کنندگان غیرمجاز از معادن
معاون عمرانی استاندار خواستار برخورد دستگاه قضا با برداشت کنندگان غیرمجاز از معادن شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در چهارمین جلسه شورای معادن که با حضور روح الله بابایی صالح و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان آوج، بویین زهرا و قزوین ،آبیک ، البرز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: دستگاه قضا باید با برداشت کنندگان غیرمجاز از معادن که محیط زیست و راه های روستایی را تخریب کرده و حقوق دولتی نمی پردازند، برخورد قانونی لازم را داشته باشد.

فرخزاد افزود: شورای معادن استان موضوع برداشت های غیرمجاز معادن را مورد بررسی قرار می دهد و از برداشت های غیرمجاز جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تعدادی شرکت های خصوصی از معادن استان برداشت های غیرمجاز دارند، اظهار داشت: باید محیط زیست، راه و شهرسازی، آب منطقه ای و صنعت و معدن کنترل مضاعفی بر معادن داشته باشند تا از برداشت های غیرمجاز در معادن که موجب تخریب چهره محیط زیست و راه ها می شود، جلوگیری شود.

فرخزاد افزود: یک برداشت کننده غیر مجاز به سیستم قضایی معرفی شده اما برخوردی با وی صورت نگرفته و موجب شده است که رفتار خود را تشدید کند.

وی با اشاره به برداشت شن و ماسه توسط راه و شهرسازی و راهداری از بستر رودخانه ها برای اجرای طرح های عمرانی، افزود: ایجاد و تنظیم دهنه پل ها وظیفه ذاتی اداره راه و شهرسازی و راهداری است و میزان برداشت از بستر رودخانه ها باید طبق مهندسی رودخانه ها و نظر کارشناسان راه و شهرسازی صورت گیرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: این 2دستگاه برای لایروبی دهانه پل ها و آبراه ها نیاز به برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه ها دارند که جزو وظایف ذاتی این دستگاه ها است و اصلا نباید این موضوع در شورای معادن مطرح می شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز