استاندار درجلسه شورای هماهنگی بانک ها:

سیستم بانکی از تولید و اشتغال حمایت کند

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۳:۳۹:۵۵
کد خبر: ۷۴۱۱۶۸
سیستم بانکی از تولید و اشتغال حمایت کند
استاندار قزوین بر لزوم حمایت سیستم بانکی از سرمایه گذاری، تولید و اشتغال جهت حل معظلات اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان که صبح امروز در سالن جلسات مدیریت امور شعب بانک ملی استان برگزار شد با تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با تاکید بر لزوم تسهیل شرایط دریافت تسهیلات برای تولیدکنندگان از سوی بانک ها خاطرنشان کرد: حمایت از سرمایه گذاری، تولید و اشتغال؛ اولویت اصلی سیستم بانکی برای برون رفت از مشکلات موجود است.

زاهدی در ادامه بیان داشت: در شرایط فعلی مهمترین مسئله، حل معضلات اقتصادی است و برای تحقق این هدف باید به تولید و اشتغال بعنوان دو اولویت اساسی اجتماعی و اقتصادی توجه کرد.

وی افزود: همه باید کمک کنیم تا تولید به معنی عام کلمه که شامل تولید کالاها و خدمات می شود رونق بگیرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه"منابع بانکی متعلق به مردم است." تصریح کرد: متاسفانه عملکرد برخی از موسسات مالی و اعتباری در سنوات گذشته باعث شد اعتماد مردم نسبت به سیستم بانکی کاهش یابد.

زاهدی گفت: افزایش نقدینگی، موضع گیری های مداخله جویانه ترامپ و رفتار سودجویانه برخی موسسات اعتباری  باعث شد که فضای اقتصادی ملتهب و به بی اعتمادی دامن زده شود و از طرف دیگر با افزایش نقدینگی، سرمایه ها به سمت خرید سکه و دلار پیش رفت و مشکلات فعلی را پیش آورد.

وی اظهار داشت: قزوین از استان هایی است که زمینه فعالیت در حوزه اشتغال  در آن نسبت به استان های دیگر بیشتر فراهم است و مردم  استان قزوین با بخش های صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدمات و حمل و نقل آشنایی دارند.

استاندار قزوین تصریح کرد: وضعیت معوقات بانکی در استان قزوین در مقایسه با بسیاری از استان های کشورنگران کننده نیست و مردم با اقتصاد و سیستم بانکی آشنا هستند و همکاری مناسبی بین این دو وجود دارد.

وی گفت: اهلیت سرمایه گذاری مسئله بسیار مهمی است  و وقتی توانمندی و قابلیت سرمایه گذاری افراد اثبات شد باید تلاش کرد مشکلات این قشر در سیستم اداری به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان ممکن حل شود و سیستم بانکی نیز با این قشر تعامل و ارتباط نزدیکی برقرار کند.

زاهدی تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه گذاری، تولید و اشتغال مسائل و اولویت های اصلی کشور هستند و برای مدیران بانک ها نیز باید این اولویت ها مهم و در دستور کار باشد چون در وضعیت فعلی هیچ راهی برای برون رفت کشور از مشکلات جزء حمایت از تولید  و جذب سرمایه گذاری وجود ندارد.

نظر شما