استاندار در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی؛

هنر اصل و اساس جامعه است

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۹:۲۹:۰۴
کد خبر: ۷۴۱۴۴۵
هنر اصل و اساس جامعه است
"عبدالمحمد زاهدی" گفت: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که اصل و اساس آن هنر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت هنر در جامعه اظهار کرد: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که اصل و اساس آن هنر است و همه مدیران باید حوزه کاری خود را فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر بدانند.

استاندار قزوین با بیان اینکه تهیه یک سند جامع برای توسعه هنر در استان ضروری است، افزود: باید در این سند برای کل استان در حوزه هنر هم نقش های لازم دیده شود و هم به گونه ای اقدام شود که همه مردم استان از رونق هنر و نتایج آن برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: 2کشور آلمان و ژاپن در جنگ جهانی به کل ویران شدند و اولی با ساخت سالن های اپرا و کتابخانه ها و دومی با آموزش و پرورش بازسازی خود را آغاز کردند که نشان دهنده اهمیت توجه به فرهنگ و هنر است.

زاهدی با بیان اینکه هنر یک تفنن نیست بلکه نیاز جامعه است، افزود: هر چقدر هنر در جامعه رواج داشته باشد انسان ها از خشونت به دور خواهند بود.

استاندار قزوین با بیان اینکه مشاغل مختلف مانند موجودات زنده زاده شده و می میرند، افزود: متاسفانه در افزایش عناوین شغلی به فرهنگ و هنر اصلا توجه نکردیم و به عنوان مثال اصلا نمی دانیم چه تعداد فعال موسیقی در کشور و استان وجود دارد.

زاهدی اذعان کرد: متاسفانه مسائل مادی و بصری ما را از مسائل اصلی و فردی زندگی غافل کرده اند و حتی از اینکه بتوانیم با ساماندهی گروه های هنری ،مذهبی، تجسمی، موسیقی شغل های بسیاری را تامین کنیم، جا مانده ایم.

وی با بیان اینکه ارتباط صنعت با هنر بسیار مهم است، افزود: بسیاری از آثار هنری توسط دستگاه های ماشینی تولید می شود که به افزایش تولیدات هنری و رواج آنها در جامعه منجر می شود و از سوی دیگر می توانیم از هنر برای تزیین و آراسته کردن کالاهای صنعتی استفاده کنیم.

این مقام مسئول افزود: همه دستگاه های اجرایی در حوزه هنر مسئولیت دارند تا به تسهیل فضای کسب و کار کمک کنند در غیر این صورت آنچه را که از هنر داریم از دست خواهیم داد.

استاندار قزوین اذعان کرد: اگر آموزش عالی در حوزه هنر و موسیقی وارد نشود این 2 به ابتذال کشیده شده و سر از زیرزمین در می آورند.

زاهدی گفت: ایجاد یک ساختار جامع از قبیل شهرک هنر و خوشه هنر برای پیش بردن اقتصاد هنر ضروری است و موجب می شود کل استان از یک ساختار جامع و کامل در این خصوص بهره مند شود.

وی اظهار داشت: مزیت کشور ما نسبت به سایر ملل فرهنگ و هنر ممتاز آن است که در فرآیند جهانی شدن تنها با تکیه بر این امتیاز می توانیم در برابر کشورهای دیگر سر بلند کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز