در یادواره شهدای مرداد ماه قزوین مطرح شد؛

ایثار شهدا مهمترین عامل پیروزی انقلاب

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۱۱:۳۷:۵۳
کد خبر: ۷۴۲۱۳۵
ایثار شهدا مهمترین عامل پیروزی انقلاب
ایثار و شهادت‌ طلبی شهدا مهمترین عامل پیروزی ما در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در آستانه‌ سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و شهادت حجاج بیت‌الحرام یادواره 85شهید مرداد ماه قزوین و حومه برگزار شد.

همزمان با این مراسم، یاد و خاطره‌ سید آزادگان حجت‌الاسلام والمسلمین شهید سید علی‌ اکبر ابوترابی‌ فرد، سیدالاسرای ایران اسلامی خلبان شهید حسین لشگری و شهدای عملیات پیروزمند مرصاد نیز گرامی داشته شد.

در این یادواره حجت‌الاسلام اسدالله رضوانی مسوول سابق نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه صاحب‌ الامر(عج) استان قزوین گفت: در تاریخ هر کشوری سرفصل‌ هایی وجود دارد که مردم به آن افتخار می‌ کنند، در نظام جمهوری اسلامی ما نیز یکی از مهمترین این سرفصل‌ ها دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: ما در این دوران شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کردیم که امروز افتخاری برای کشور محسوب می‌ شوند.

رضوانی گفت: براساس آیات قرآن کریم شهدا زنده هستند و پمپاژ امید و معنویت در جامعه‌ اند به همین دلیل است که مردم به آنها متوسل می‌ شوند و حاجت می‌ گیرند، این مطلب بیانگر مقام والای آنها نزد خداوند متعال است.

مسؤول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین افزود: شهدای ما با دست خالی در مقابل دشمنان قسم خورده اسلام که به پیشرفته‌ ترین تجهیزات نظامی مجهز بودند، ایستادند و به پیروزی رسیدند.

وی گفت: ایثار و شهادت‌ طلبی، توسل و نیایش، ارتباط با خدا، تقوا، ایمان و توکل به خدا از مهمترین ویژگی‌ های شهدا بود و همین موجب پیروزی آنها در برابر دشمنان شد.

رضوانی با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه "هر کس دین خدا را یاری کند، خداوند آنها را یاری می‌کند"، گفت: شهدا در مسیر احیای ارزش‌ های اسلامی همه‌ی سختی‌ ها و مشقت‌ ها را تحمل کردند و خداوند نیز کمک کرد تا آنها بر دشمنان پیروز شوند.

وی افزود: بینش، بصیرت، آگاهی و دشمن‌ شناسی از دیگر ویژگی‌ های شهدا بود و همین عوامل باعث شد که آنها شجاعانه در برابر دشمنان بایستند و از تهدیدها و تجهیزات‌ شان نترسند.

مسؤول سابق نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه صاحب‌ الامر(عج) استان قزوین افزود: امروز نیز مسوولان و مردم نباید در برابر تبلیغات روانی دشمنان بترسند بلکه باید در مقابل‌ شان بایستند تا آنها عقب‌ نشینی کنند.

رضوانی تبعیت از ولایت‌ فقیه را از دیگر ویژگی‌ های شهدا برشمرد و گفت: شهیدان با اطاعت از بیانات و سخنان رهبری در برابر دشمنان متحد شدند و همین عامل دیگری شد که آنها در نبرد با دشمنان موفق باشند.

در مراسم فوق، یاد و خاطره‌ی 84 والدین شهدایی که در مرداد ماه سال‌ های گذشته به فرزندان شهیدشان پیوسته‌ اند، گرامی داشته ‌شد.

مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره یاد شده در گلزار شهدای قزوین حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌ های آنان تجدید بیعت کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز