رییس حوزه هنری قزوین:

تنگه ابوقریب فیلم فنی و ممتازی است

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۱۳:۳۸:۳۵
کد خبر: ۷۴۲۸۲۱
تنگه ابوقریب فیلم فنی و ممتازی است
علی هوشمند گفت: تنگه ابوقریب ازجمله فیلم های فنی و ممتازی است که جامعه به آن نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی هوشمند رئیس حوزه هنری قزوین در حاشیه اکران فیلم سینمایی تنگه ابوقریب به نویسندگی و کارگردانی: بهرام توکلی برای خانواده اصحاب رسانه در سینما بهمن با اشاره به موفقیت این فیلم اظهار کرد: این فیلم جلوه‌ های ویژه فوق‌ العاده‌ ای دارد، همچنین از نظر فیلم‌ برداری، نوع دیالوگ‌ ها، سرعت و منطق روایت کم‌ نظیر است و بر دل می‌ نشیند و می‌توان اذعان کرد که فیلم فنی و ممتازی است.

هوشمند اذعان کرد: «تنگه ابوقریب» ازجمله فیلم‌ های موفق در ژانر دفاع مقدس محسوب می‌ شود که بخشی از موفقیت خود را مرهون تکنیک‌ ها و صنعت سینما است.

وی افزود: ارتباط مخاطب با فیلم یک دادوستد دوطرفه است و بستگی دارد که مخاطب چقدر زمینه داشته باشد و اگر مخاطب آن دوران را درک و درباره فضای دفاع مقدس مطالعه کرده باشد قطعاً رشادت‌ هایی که در این فضا به تصویر کشیده شده را نیز درک می‌کند چراکه مجموعه هنری این فیلم، حادثه را به‌ خوبی ترسیم کرده اند و لذا قطعاً اثرگذار است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از فیلم «تنگه ابوقریب» چون فیلم جذابی است تا مادامی‌که به کف فروش نرسد حمایت می‌کنیم تا اکران‌ها ادامه داشته باشد.

هوشمند با اشاره به نقش هنر در انتقال مفاهیم دفاع مقدس عنوان کرد: به دلیل اتفاقات جنگ‌ های جهانی اول و دوم ژانر جنگی همواره مخاطبان خود را دارد و در ایران، دفاع مقدس ژانر ویژه ای است که کشش دراماتیک دارد و فارغ از پرداختن به جبهه حق و باطل با هیجان همراه است.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس برای ما بار مفهومی و ارزشی دارد و وظیفه ما انتقال این ارزش‌ ها برای نسل جوان است.

رئیس حوزه هنری قزوین تاکید کرد: فیلم‌ هایی مثل شیار143 و تنگه ابوقریب ازجمله فیلم‌ های موفق در ژانر دفاع مقدس محسوب می‌ شوند که بخشی از موفقیت خود را مرهون تکنیک‌ ها و صنعت سینما هستند.

وی با اشاره به اینکه نسل گذشته در دفاع مقدس زندگی و حملات هوایی و فضای مهاجرین را درک کرده‌ اند، عنوان کرد: تهیه و تولید کارهایی از جنس تنگه ابوقریب باید افزایش پیدا کند چراکه در حال حاضر فاصله معناداری با دفاع مقدس پیدا کرده‌ ایم.

هوشمند گفت: امروزه به مدد صنعت سینما، نمایش و کتاب باید بیشتر به این مقوله پرداخته شود چراکه جای کار بیشتر برای جذب مخاطب دارد و هنرمندان باید در این عرصه وارد شوند تا علاوه بر انتقال مفاهیم، دین خود را به شهدا ادا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز