معاون عمرانی استاندار عنوان کرد:

مناسب سازی محیط شهری از ملزومات مدیریت شهری

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۱:۴۴:۰۷
کد خبر: ۷۴۳۱۹۶
مناسب سازی محیط شهری از ملزومات مدیریت شهری
معاون عمرانی استاندار قزوین مناسب سازی محیط شهری را از ملزومات مدیریت شهری دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار قزوین در جلسه مناسب سازی ساختمانها و معابر شهری برای افراد کم توان با اشاره به ضرورت مناسب سازی محیط شهری گفت: با توجه به اینکه  درصد قابل توجهی از جمعیت را افراد معلول، جانباز و سالمند تشکیل می دهد، توجه به مناسب سازی محیط شهری از ملزومات مدیریت شهری به حساب می آید.

معاون عمرانی استاندار قزوین بر ارتقای کیفیت زندگی برای افراد معلول با مناسب سازی فضاهای شهری تاکید کرد.

فرخ زاد افزود: حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که هیچ حادثه ای اتفاق نیفتد و ما جزو معلولین جامعه  قرار نگیریم بدون شک در آینده ای نزدیک دوره سالمندی برای ما و خانواده هایمان فرا می رسد.

وی ادامه داد: لذا اگر حداقل تنها به خودمان نیز بیاندیشیم مناسب سازی فضاهای شهری از امور بسیارمهمی است که می بایست به آن توجه ویژه داشته باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: در طی بازدید از ادارات مختلف خوشبختانه شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بوده ایم، ولی این اقدامات مکفی نبوده و باید به سطح ایده آل دست پیدا کنیم تا کیفیت زندگی شهری  برای قشر کم توان حرکتی جامعه افزایش یابد.

فرخ زاد حوزه های قابل مناسب سازی را ابنیه های خصوصی، دولتی و معابر و فضاهای شهری برشمرد و خاطر نشان کرد: موضوعات مناسب سازی در فضاهای نام برده مورد توجه کمیسیون ماده صد، بخشداری ها و دهیاری ها  قرار گیرد و مسئولین و دستگاههای مرتبط در قسمت صدور پروانه ساخت برای ساختمانها حتما نقشه ساختمان ها را با بامعیارهای استاندارد مناسب سازی محیطی تطبیق دهند و در ساختمانهای قدیمی نیز تا حد ممکن اصلاحات صورت گیرد.

وی افزود: این تصور که مردم مجاز هستند در ساختمانهای شخصی اعمال سلیقه کرده و این استانداردها را رعایت نکنند، تصور اشتباهی است، چه بسی این ساختمانها در آینده تغییر کاربری داده  و یا تحت تملک شخصی دیگر درآیند، لذا مسئولین می بایست تا جای ممکن سازندگان را ملزم به رعایت استانداردهای مناسب سازی کنند.

معاون عمرانی استاندار قزوین استفاده از تجارب سایر استانها در این خصوص را مهم برشمرد و گفت: مسئولین با بازدید از سایر استانها و استفاده از تجربیات آنها و نیز با استفاده از ظرفیت های مردمی و سمن ها  و همچنین با بررسی خواسته ها و نظرات جامعه معلولین و افراد کم توان حرکتی می توانند اقدامات مثمرثمری در راستای بهبود و مناسب سازی فضاهای شهری انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز