معاون نظارت و پایش محیط زیست قزوین خبرداد؛

برگزاری دوره آموزشی اطفاء حریق برای محیط بانان استان قزوین

۱۳۹۷/۰۵/۳۰ - ۱۰:۳۷:۴۵
کد خبر: ۷۴۳۶۷۵
برگزاری دوره آموزشی اطفاء حریق برای محیط بانان استان قزوین
معاون نظارت و پایش محیط زیست قزوین از برگزاری دوره آموزشی اطفاء حریق برای محیط بانان استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالحسین مظفری معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اعلام این خبر گفت: دوره آموزشی یک روزه اطفاء حریق در مراتع و جنگل‌ها با حضور جمعی از محیط بانان استان قزوین در سالن آمفی تئاتر پاسگاه محیط بانی جرندق منطقه حفاظت شده باشگل برگزار شد.

مظفری اعلام کرد: شرایط آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و عرصه های طبیعی با آتش سوزی در مناطق مسکونی و دیگر موارد بسیار متفاوت است و نقش فرمانده آتش به عنوان هدایت کننده عملیات بسیار تعیین کننده است.

وی همبستگی تیمی، شناخت منطقه، دانستن جریان باد در طول شبانه روز، ایجاد آتش بر به وسیله آتش مصنوعی در مواقع ضروری، هدایت آتش به سمت آتش برهای طبیعی و استفاده از تجربیات گذشته را از راهکارهای ضروری و مؤثر در عملیات اطفاء حریق دانست.

در این دوره آموزشی محیط بانان درباره مباحثی چون منابع انسانی، تجهیزات، عملیات اطفاء، سازمان دهی ادوات  و ارزیابی اقدامات در هنگام وقوع حریق آشنا شدند.

همچنین پس از اتمام برنامه آموزش، مانور مقابله با آتش سوزی در این منطقه برگزار شد و محیط بانان با استفاده از ادوات و تجهیزاتی چون لباس و دستکش ضد حریق، آتش کوب، رت فایر به مقابله با آتش پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز