رئیس اداره زکات کمیته امداد قزوین خبرداد؛

جمع آوری ۴میلیارد تومان زکات در قزوین

۱۳۹۷/۰۵/۳۰ - ۱۳:۰۱:۳۳
کد خبر: ۷۴۳۷۹۵
جمع آوری ۴میلیارد تومان زکات در قزوین
رئیس اداره زکات کمیته امداد قزوین از جمع آوری 4میلیارد تومان زکات طی چهارماهه نخست سالجاری در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام باب الله شهسواری رئیس اداره زکات کمیته امداد قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت: در چهار ماهه نخست سالجاری 4میلیارد تومان زکات جمع آوری کرده ایم که 110میلیون تومان آن زکات مستحبی بوده است.

حجت الاسلام شهسواری اذعان کرد: شورای زکات از سال83 بصورت ستادی و با جمع آوری 10میلیون تومان زکات آغازکرد.

وی با اشاره به رشد 31درصدی جمع آوری زکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: 93درصد از این زکوات جمع آوری شده برای امور محرومین و 7درصد هم برای پروژه های عمرانی شامل مسجد و خانه عالم و بهسازی معابر هزینه شده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد قزوین ادامه داد: سیاست ما این است که 60درصد این مبلغ صرف امور محرومین و 40درصد هم صرف پروژه های عمرانی عام المنفعه شود.

حجت الاسلام شهسواری با بیان اینکه 842روستا در استان قزوین وجود دارد گفت: از این تعداد 500روستا شامل پرداخت زکات می باشد.

وی اذعان کرد: پیش بینی می کنیم امسال 12میلیارد و 800میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شود.

این مقام مسئول ادامه داد: قزوین جزو استان های برتر در پرداخت زکات است و عامل زکات و شورای زکات را در روستاها تشکیل دادیم و از طریق اعزام مبلغ و تبلیغات از طریق صداوسیما در این زمینه فرهنگ سازی می کنیم.

حجت الاسلام شهسواری موارد هزینه زکات را شامل 346جهیزیه و 865کمک هزینه درمان و 854کمک هزینه تحصیل و احداث 5واحد مسکونی و تعمیر و بازسازی 387واحد مسکونی و آزادی دو زندانی و 2626مورد اطعام نیازمندان برشمرد.

زکات2)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز