استاندار قزوین در پنجمین دو سالانه خوشنویسی مطرح کرد؛

"خوشنویسی" عرفانی ترین هنر بشر

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۱۱:۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۴۵۶۳۹
خوشنویسی عرفانی ترین هنر بشر
زاهدی گفت: خوشنویسی عرفانی ترین هنر بشری است که هرگز به سمت ابتذال نرفته و مسیر سلامتی را طی کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در پنجمین دو سالانه خوشنویسی بین المللی ایران در سرای سعدالسلطنه قزوین و در جمع هنرمندان، فرهیختگان و خوشنویسان گفت: با آغاز هفته فرهنگی قزوین و شروع این ایام با دوسالانه خوشنویسی، فعالیت های فرهنگی خوبی در حال اجراست که می تواند هنرمندان را راضی کند.

زاهدی گفت: عرفانی ترین هنر بشری خوشنویسی است و هرگز بعد از قرن ها به ابتذال کشیده نشد و این ارزش مهم است.

وی افزود: مهمترین وسیله ارتباطی انسان زبان است که ابتدا به سادگی شکل گرفت و سپس متنوع شد اما برای ماندگاری زبان، خط توسط بشر ابداع شد تا هم ماندگار شود و هم تاثیر زیادی روی انسان بگذارد.

استاندار قزوین تصریح کرد: برای زندگی روزمره شاید همین زبان محاوره کافی باشد اما گاهی شما می خواهید از عشق، ایمان آزادی و احساس صحبت کنی که در این وضعیت نیازمند هنر هستید.

وی بیان کرد: وقتی انسان به هنر روی آورد ابتدا روی زبان کار کرد و سپس آن را آهنگین کرد و شعر ایجاد شد. البته خط هم به تدریج آهنگین شد و باید پذیرفت که در خوشنویسی نوعی موسیقی در قامت واژه ها دیده می شود که در قابها تبلور می یابد.

استاندار قزوین اضافه کرد: قزوین دارای بزرگان خوشنویسی فراوانی است و به حق پایتخت خوشنویسی ایران شده و در سالهای اخیر هم رویکرد مدیران فرهنگی، شورای شهر و شهرداری به هنر بیشتر شده و این کار موجب اعتلای هنری استان در رشته های مختلف شده است.

زاهدی بیان کرد: مدیران دولتی در نهادهای فرهنگی، شورای شهر و شهرداری تلاش می کنند تا نشاط جامعه با ابزار هنر بیشتر شود و این کار به کاهش آسیب های اجتماعی منجر خواهد شد.

استاندار یادآور شد: امروز در ابتدای هفته فرهنگی قزوین شاهد افتتاح پنجمین دوره دوسالانه خوشنویسی در قزوین هستیم که این حرکت فرهنگی به اعتلای هنر خوشنویسی کمک خواهد کرد.

وی از استاد امیرخانی به عنوان افتخار ایران و استان یاد کرد و از حضور ارزشمند این استاد خوشنویسی در قزوین تشکر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز