عضو هیئت عامل سازمان راهداری کشور خبرداد؛

تعیین نرخ حمل و نقل جاده ای کالا بر اساس تن کیلومتر

۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۱۲:۱۸:۲۲
کد خبر: ۷۴۷۱۴۸
تعیین نرخ حمل و نقل جاده ای کالا بر اساس تن کیلومتر
عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از تعیین نرخ حمل و نقل جاده ای کالا بر اساس تن کیلومتر خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فرامرز مداح عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و رئیس کارگروه اصلاح فرآیندها و مطالبات رانندگان در سفر یک روزه خود به استان قزوین ضمن بازدید از پایانه کالا و مرکز مدیریت راه های استان گفت: در سیزدهمین جلسه کارگروه فرایندها مصوب شد شاخص‌ های محاسبه اولیه تعیین نرخ حمل و نقل جاده‌ ای کالا براساس تن کیلومتر صورت بگیرد.

مداح اذعان کرد: اقدامات بعمل آمده شامل تعیین پارامترها و شناسایی عوامل هزینه‌ ای ثابت و متغیر، بررسی کارشناسی درخصوص تأثیر پارامتر بر تن کیلومتر، بررسی قیمت‌ دهی حمل در بازارهای جهانی، طبقه‌ بندی خودروها، جمع‌ آوری اطلاعات میدانی در خصوص هزینه‌ ها، ایجاد فرمول محاسباتی برای هریک از پارامترها، استخراج تن کیلومتر پایه، بازه بندی مسافت‌ های حمل براساس الگوبرداری از فهرست بها، کالیبراسیون فرمول براساس قیمت از مبداء بندرعباس، ترسیم منحنی مناسب برای محاسبات تن کیلومتر و بررسی خط روند کرایه تن کیلومتر و اصلاح فرمول تن کیلومتر است.

وی تصریح کرد: محاسبه شاخص‌ های اولیه تن کیلومتر براساس عوامل هزینه‌ ای (قیمت تمام شده) و نرخ تن کیلومتر با در نظر گرفتن تأثیر تک‌ تک هزینه‌ ها در واحد تن کیلومتر و تجمیع آنها صورت گرفته است.

این مقام مسئول اذعان کرد: این نرخ بدون احتساب هزینه‌ های سر بار مانند کمیسیون، بیمه مسئولیت مدنی، تخلیه و بارگیری محاسبه شده و برای دستیابی به آن بیش از هشت جلسه کارگروه تن کیلومتر، 12جلسه فرعی و 600نفر ساعت زمان کار کارشناسی با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان، نمایندگان کامیون داران و رانندگان، اساتید دانشگاه‌، صاحب نظران و شرکت‌ های مشاور تشکیل شده است.

مداح در ادامه بیان داشت: برای تدوین این شاخص‌ ها و تعریف یک پایه علمی، مذاکرات مختلفی با کارشناسان، دست‌ اندرکاران بخش، نمایندگان رانندگان، اساتید دانشگاه و ... صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با وجود این که در ساختار طراحی شده، فرایندها بهبود یافته است اما این به معنای شرایط ایده‌ آل نمی‌ باشد و انتقادها و اشکالاتی به آن وارد خواهد بود که امیدواریم با دریافت نظرات و پیشنهادهای سازنده دست‌ اندرکاران و صاحب نظران،‌ شرایط بهبود نحوه محاسبه تن کیلومتر بیش از پیش فراهم شود.

در این بازدید افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و معاونین حمل و نقل و فنی و نظارت و حسین متولی حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات وی را همراهی می کردند.

همچنین عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و رئیس کارگروه اصلاح فرآیندها و مطالبات رانندگان در بازدید از پایانه کالای قزوین در نشستی صمیمی با روساء و اعضاء هیئت مدیره انجمن های صنفی رانندگان و شرکت های حمل و نقل کالای جاده ای استان درخواست های آنها را مورد بررسی قرار داد.

پایانه1

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز