مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین:

مدارس حاشیه راه های استان قزوین ایمنی سازی می شوند

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۱۳:۱۳:۲۹
کد خبر: ۷۴۸۵۱۹
مدارس حاشیه راه های استان قزوین ایمنی سازی می شوند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از ایمنی سازی مدارس حاشیه راه های این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "افشین پیرنون" مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در جلسه بررسی مسایل پیرامون مدارس حاشیه راه ها با اعلام این خبر گفت: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها در راستای ارتقای سطح دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس که در حوادث ترافیکی در معرض خطر بیشتری هستند از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اجرا می شود.

پیرنون بیان داشت: با توجه به قرار گرفتن برخی از مدارس در حاشیه راه ها و تردد دانش آموزان در مسیر مدرسه و تردد خودروها در جاده‌ ها و بروز تصادفات ناشی از عدم آگاهی و عدم رعایت موارد ایمنی توسط دانش‌ آموزان، هر ساله مدارس واجد شرایط فوق شناسایی و تحت پوشش و آموزش قرار می‌ گیرند.

وی ادامه داد: در سال جاری 31مدرسه شناسایی شده اند که در بخش ایمن سازی فیزیکی تعداد 6باب مدرسه و در بخش آموزشی 25مدرسه در برنامه کاری اداره ایمنی و ترافیک قرار دارد.

این مقام مسئول افزود: طی این جلسه درخصوص مسایلی همچون ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها و موضوع اهمیت آموزش مسایل ایمنی تبادل نظر شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین خاطرنشان کرد: بعضا جانمایی نامناسب مدارس در حاشیه شهرها و ورستاها باعث بروز خطراتی برای دانش آموزان می شود، ایمن سازی اینگونه مدارس با تمام تجهیزات و موارد ایمنی باعث حل مشکل نخواهد شد که علیرغم این موضوعات مسئله افزایش ایمنی دانش آموزان برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنان مهم و در دستورکار بوده است.

پیرنون گفت: این اداره کل در نظر دارد به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا یک برنامه آموزشی در یکی از مدارس منتخب استان اجرا نماید.

وی بیان کرد: تهیه و توزیع اقلام آموزشی و کمک آموزشی جهت توزیع در مدارس حاشیه راه ها پیش بینی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهار داشت: طی این جلسه مقرر گردید کارگروهی متشکل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، پلیس راه و اداره کل آموزش و پرورش به منظور ارتقای دانش ایمنی عبور و مرور دانش آموزان جهت پیشگیری از حوادث احتمالی در مدارس حاشیه راه ها تشکیل شده و همچنین بازدید مشترک و ارائه ی برنامه های آموزشی مستمر توسط این کارگروه در مدارس منتخب در طی سال جاری انجام خواهد شد.

پیرنون یادآورشد: این جلسه با توجه به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی در راستای هماهنگی و همکاری هر چه بیشتر دستگاه های متولی در حوزه ارتقای ایمنی برگزار شد.

این جلسه با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، رییس پلیس راه استان، معاون حمل و نقل، معاون راهداری و نماینده استانداری قزوین در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز