معاون عمرانی استاندار قزوین مطرح کرد؛

رونق گردشگری متضمن معیشت روستاییان

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۱۳:۲۱:۴۴
کد خبر: ۷۴۸۵۲۳
رونق گردشگری متضمن معیشت روستاییان
علی فرخزاد گفت: رونق گردشگری می تواند معیشت روستاییان را تضمین کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "علی فرخزاد" معاون عمرانی استاندار قزوین در آیین افتتاحیه رسمی نخستین رویداد استارت آپ روستایی کشور که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، با تاکید بر نقش گردشگری در تامین معیشت روستاییان اظهار کرد: رونق گردشگری در روستاها می تواند معیشت روستاییان را تضمین کند که به همین علت هم باید مورد توجه قرار گیرد.

فرخزاد ادامه داد: امروز مردم با ماشینی شدن زندگی علاقه زیادی به سفر و اسکان چند روزه در روستاها دارند اما تلاش چندانی در جهت معرفی آثار تاریخی و طبیعی و جاذبه های گردشگری این مناطق صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه باید توامان با توسعه زیرساخت ها در نقاط روستایی به موضوع معیشت ساکنان در این مناطق نیز توجه شود، اظهار داشت: هر میزان فعالیت های عمرانی در روستاها انجام شود اما به معیشت افراد ساکن در آنها توجه نشود می توان اذعان داشت کاری انجام نشده است.

این مقام مسئول افزود: فعالیت های عمرانی قابل توجهی در روستاهای استان در دولت تدبیر و امید انجام شده تا جایی که اعتبارات تخصیص یافته از محل مالیات بر ارزش افزوده برای عمران و آبادانی این نقاط 2برابر اعتبارات دولتی بوده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اشتغال رابطه مستقیمی با معیشت دارد باید در حوزه بازاریابی و معرفی محصولات روستایی بیش از گذشته فعالیت کرد.

وی گفت: از ثبت نام های مربوط به طرح های اشتغال زایی روستایی برای دریافت تسهیلات تنها 17درصد مربوط به حوزه گردشگری می باشد که این رقم نسبت به ظرفیت های این حوزه ناچیز است.

فرخزاد یادآور شد: بسیاری از سرمایه گذاران در صورتی که بدانند با سرمایه گذاری در گردشگری روستایی، بازگشت سرمایه آنان زود رقم خواهد خورد و سود خوبی نیز خواهند داشت، برای فعالیت در این بخش متقاضی می شوند.

وی اذعان کرد: محوریت استارت آپ های روستایی؛ توسعه گردشگری با هدف رونق اقتصادی این مناطق باشد.

معاون عمرانی استاندار قزوین در ادامه تاکید کرد: استارت آپ ها با ورود به حوزه گردشگری روستایی و اجرایی کردن ایده ها و خلاقیت های ارایه شده در این بخش می توانند گام های اساسی در رشد و توسعه روستاهای کشور بردارند.

وی ادامه داد: امروز در حوزه سرمایه گذاری روستاها باید ارتباط مستقیمی با استارت اپ ها داشته باشیم تا با ایجاد اعتماد سازی بین سرمایه گذران شاهد اجرایی شدن طرح ها و ایده های موجود در این زمینه باشیم.

این مسئول در پایان گفت: قزوین در بخش آثار ثبت شده ملی با شهری مانند اصفهان برابری می کند این که مساله می تواند فرصت خوبی را برای ایده های استارت آپی ایجاد کند.

در نخستین رویداد کسب و کار آینده روستایی منطقه یک کشور (استارت آپ ویکند) که تا 13شهریور ماه به میزبانی قزوین ادامه دارد، 150طرح و ایده مربوط به امور روستاها از پنج استان قزوین، گیلان، مازندران، اردبیل و زنجان ارایه شده است.

فرخزاد2

نظر شما