مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

باغستان سنتی قزوین ظرفیتی اکولوژیکی است

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۱۷:۳۹:۰۳
کد خبر: ۷۵۰۱۰۰
باغستان سنتی قزوین ظرفیتی اکولوژیکی است
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین باغستان سنتی را ظرفیت اکولوژیکی بی نظیری دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسن پسندیده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در نشست با نمایندگان تشکل های مردم نهاد که با موضوع باغستان سنتی صبح امروز در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد اظهار داشت: استان قزوین از نظر محیط زیستی منحصر به فرد بوده و وجود باغستان سنتی در شهر قزوین یک ظرفیت اکولوژیکی بی نظیری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: باغستان ها در کاهش آلودگی هوای قزوین نقش انکار ناپذیری دارند و با وجود تراکم عوامل آلاینده ای چون شهرک های صنعتی متعدد در این استان به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور، نیروگاه برق شهید رجایی، بزرگراههای کنار شهر قزوین به عنوان یکی از محورهای اصلی مواصلاتی شمال و شمال غرب و تردد خودروهای شهری، به عنوان یک فیلتر طبیعی عمل کرده و در تلطیف و تنظیم هوای شهر بسیار موثرهستند.

پسندیده گفت: باغستان های قزوین با حیات اجتماعی مردم گره خورده و شرایط زیستی، هویت و سبک زندگی و توسعه و تعاملات اجتماعی و فرهنگی این شهر در طول تاریخ در دل آنها شکل گرفته است.

این مقام مسئول ابراز کرد: قزوین شهری رو به توسعه است و برای ایجاد توسعه نباید از باغستان هزینه کرد و اجرای هر نوع طرح توسعه ای باید با در نظر گرفتن تمام جوانب چون مسایل فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی اجرا شود که نقش فعالان و کنشگران محیط زیستی در این میان بسیار با اهمیت است.

پسندیده تأکید کرد: احیای باغستان با آسیب هایی چون کمبود منابع آب، سیاست گذاری های توسعه ای، اقتصادی نبودن حفظ باغات برای باغداران روبرو است که باید با ارایه و علیاتی کردن ایده ها و طرح های جامع از این آسیب ها جلوگیری کرد.

در این نشست نمایندگان تشکل ها نیز به ارایه نظرات و راهکارهای حفظ و احیای باغات سنتی قزوین پرداختند و چالش های پیش روی آن را برشمردند و خواستار همکاری و اهتمام ارگان های ذیربط برای حل مسائل و مشکلات باغستان شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز