رییس کل دادگستری قزوین:

دشمنان به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان هستند

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۱۲:۳۹:۵۵
کد خبر: ۷۵۱۹۳۳
دشمنان به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان هستند
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: دشمنان به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان از طریق آسیب زدن به نظام هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "حجت الاسلام والمسلمین قدرتی" رییس کل دادگستری قزوین در دیدار مسئولان قضایی استان با مردم شریف قزوین که در مسجد سجادیه برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان قسم خورده نظام دندان تیز کرده اند تا با آسیب زدن به این نظام مردمی و با هجمه های فراوان به دنبال زیر سوال بردن خدمات سه قوه هستند و دنبال ایجاد فاصله بین مردم و نظام هستند که ما باید هشیار باشیم.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: باید از فضای معنوی و فرصت پیش آمده ماه محرم استفاده کنیم و بیشتر با مکتب فکری، آرمان و اهداف امام حسین (ع) و قیام عاشورا آشنا شویم چرا که اتفاقات روز عاشورا خود یک کلاس درس است و ماه محرم تنها برای شرکت در مجالس عزاداری نیست.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «از شهادت امام حسین (ع) حرارتی در دل انسان‌ های مؤمن است که هیچ‌ گاه خاموش نمی‌ شود».

این مقام قضایی اذعان کرد: هدف امام حسین (ع) احیاء و زنده ماندن دین بوده و در این راه تمام هستی خود را فدا کرد، خداوند متعال به خاطر آن فداکاری بزرگ این عظمت را به سیدالشهدا (ع) داده و در ایام محرم و صفر که اوج فعالیت‌ های دینی، فرهنگی و تبلیغی بوده مردم به صورت خودجوش وارد صحنه می‌ شوند.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: در ماه محرم تنها به روضه‌ خوانی و ذکر مصیبت اکتفا نشود و باید از این فرصت در راستای بصیرت‌ افزایی مردم در جامعه استفاده کرد.

مقام ارشد قضایی استان خاطرنشان کرد: ضرورت امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه قرار گیرد و متاسفانه امروز جامعه از این امر مهم غافل شده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی به دلیل کمرنگ شدن امر به معروف است و باید در این مسیر دقت داشت که هر معروفی امر و هر منکری نهی نشود؛ نباید این واجب الهی تنها در یک مسئله خاص مانند پوشش بانوان منحصرشود.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اظهار داشت: امروزه در جامعه منکراتی وجود دارد که مادر بسیاری از منکرات است که اگر جامعه از آن نهی شود، بسیاری از منکرات نیز از بین می‌ رود.

وی تصریح کرد: مسئله عفاف و حجاب مسئله مهمی است که در صورت بی‌ توجهی به آن، آسیب‌ های زیادی در جامعه رواج می‌ یابد، اما نباید تنها در این مسئله تمرکز کرد و نسبت به رواج دیگر منکرات غافل شد به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از مدیران و مسئولان ما نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارند.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: امروز شرایط کشور بسیار حساس است و باید همه دست در دست هم دهیم و با وحدت، یکدلی و یکرنگی از این بحران و جنگ اقتصادی پیش آمده که برخی به دلیل تحریم های دشمنان و برخی به دلیل کوتاهی مسئولان و بی تدبیری آنان است بگذریم.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: دشمنان این نظام اسلامی با اتحاد به دنبال ضربه زدن به این نظام مردمی هستند و در این سال ها با راه اندازی جنگ های مختلف سیاسی و اجتماعی و امروز هم با جنگ اقتصادی می خواهند بین جامعه و حاکمیت شکاف ایجاد کنند اما این مردم همیشه نشان داده اند که پای نظام و انقلاب خود هستند و همانند هشت سال دفاع مقدس با استقامت و ایثار و از خود گذشتگی در مقابل دشمنان ایستاده اند و از اتحاد آنها هراسی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با بیان اینکه ما مدیران باید خود را مدیون خون شهداء و یقین بدانیم که در فردای قیامت باید پاسخگوی خون این شهیدان باشیم، گفت: شهداء از جان شیرین خود گذشتند تا جامعه آزادانه و در اوج قله های اقتدار زندگی کند پس باید قبول مسئولیت ها با هدف جلب رضایت خدا، شهداء و مردم باشد و نباید تنها همسویی سیاسی موجب شود فردی نالایق در پست های مدیریتی قرار گیرد و موجب زحمت جامعه شود.

رییس کل دادگستری قزوین تصریح کرد: بحث آسیب های اجتماعی تنها به یک ارگان و نهاد مربوط نیست بلکه این جریان یک پازلی است که اگر قطعه ای از آن کم و یا جابجا شود، نتیجه درستی نمی دهد، با نگاه مشترک و دلسوزی که داریم باید همه احساس تکلیف و تلاش کنیم.

وی در پایان بیان کرد: گاهی اوقات وقتی جرمی اتفاق می افتد، همه نگاه ها به سوی دستگاه خاصی سوق می یابد در حالی که چنین نگاه علمی نبوده و جایگاه درستی برای بررسی واقعیت های جامعه ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی افزود: دستگاه قضایی همه توان و تلاش خود را برای کاهش جرائم و آسیب ها و مخاطرات اجتماعی به کار گرفته است اما به تنهایی در این مسیر موفق نخواهد شد و لازم است همه دستگاه ها و نهاد های متولی امر فرهنگ به میدان بیایند و به دستگاه قضایی کمک کنند و تحقق این امر مهم نیاز به حضور همه افراد جامعه در میدان عمل دارد.

دادگستری (2)

 

نظر شما