رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبرداد؛

آغاز به کار هشتمین ستاد ساماندهی تسهیلات محرم در قزوین

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۱۳:۲۵:۲۱
کد خبر: ۷۵۱۹۸۶
آغاز به کار هشتمین ستاد ساماندهی تسهیلات محرم در قزوین
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از آغاز به کار هشتمین ستاد ساماندهی تسهیلات محرم در قزوین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "محمد درافشانی"، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با اعلام این خبر گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم‌الحرام، هشتمین ستاد ساماندهی تسهیلات محرم  در این سازمان  آغاز به کار کرده است.

درافشانی ارائه خدمات به هنگام و مناسب به ‌صورت متمرکز به هیات های مذهبی را از جمله اهداف ستاد ساماندهی تسهیلات برشمرد.

وی اظهار کرد: سازمان‌های وابسته به شهرداری قزوین از جمله زیباسازی، مدیریت پسماند شهرداری، آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی، فرهنگی ورزشی شهرداری، نماینده نیروی انتظامی و نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی عضو این ستاد بوده و خدمات خود را به هیات‌ های مذهبی ارائه می‌ دهند.

درافشانی خاطرنشان کرد: تفاهم‌ نامه‌ ای به‌ منظور رعایت شان عزاداری‌ ها در تمام ابعاد معنوی، فرهنگی، امنیتی و ایمنی میان شورای هیات های مذهبی و دبیرخانه ستاد ساماندهی تسهیلات محرم قزوین به امضاء رسیده است و امیدواریم در این راستا خدمات شایسته‌ ای را به تمام خادمان اباعبدالله الحسین (ع) ارائه کنیم.

این مسئول با بیان این مطلب که امسال آموزش های لازم به صورت چهره به چهره به روسای هیئات مذهبی هیئات مذهبی ارائه می شود، گفت: شارژ کپسول‌ های آتش‌نشانی به‌ صورت رایگان، صدور دستورالعمل ایمنی و کارشناسی، بازدید از مساجد، امامزاده‌ ها، اماکن متبرکه، هیئت‌ های مذهبی و تکایا، پخش تراکت و صدور مجوزهای لازم ازجمله اقداماتی است که توسط سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی در این ستاد صورت می‌گیرد.

درافشانی اضافه کرد: همچنین در بحث امنیتی، ایمنی و ترافیکی نیز نماینده نیروی انتظامی هشدارهای لازم را در زمینه استفاده نکردن از آلات غیر مناسب موسیقی، آلودگی صوتی، زمان‌ بندی هیئات مذهبی خواهد داد و توصیه‌ های لازم توسط سازمان زیباسازی برای نصب سازه‌ های زیبا، آرایش، نظم و انضباط در راه‌اندازی ایستگاه صلواتی به هیئات مذهبی ارائه می‌ شود.

این مسئول افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین نیز چاپ بنرها، روان‌ سازی کارها و نیز توصیه‌ های مختلف ازنظر فرهنگی و اجتماعی و سلامت را بر عهده دارد.

وی از اهدای حواله‌ های فرهنگی و اقلام سلامت نظیر لیوان‌ های یکبارمصرف کاغذی برای مصرف نوشیدنی های گرم به هیئات مذهبی کم برخوردار خبر داد و گفت: پس از شناسایی موقعیت مکانی و بضاعت مالی هیئات مذهبی، حواله‌ هایی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به هیئات مذهبی جهت دریافت اقلام فرهنگی و سلامت داده می‌ شود تا به فضاسازی هیئت‌ ها و تکایای مذهبی خود بپردازند.

درافشانی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال با مشارکت سازمان های مردم نهاد محیط زیست تیمی با عنوان پیام‌ آوران پاکی به‌ منظور فرهنگ‌ سازی در بحث نظافت شهری در مسیرهای عزاداران حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی به فعالیت خواهد پرداخت.

وی اظهار کرد: ستاد تسهیلات محرم برای رونق هر چه مطلوب تر مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام تلاش می‌ کند و در این راستا هیئات مذهبی می‌ توانند خواسته‌ های خود را تا 22شهریور ماه سال جاری به این ستاد ارائه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز