رییس اداره ایمنی راهداری قزوین خبرداد؛

تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان مسافربری

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۲:۱۴:۰۸
کد خبر: ۷۵۲۲۵۳
تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان مسافربری
رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان مسافربری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "اسماعیل جعفری" رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با اعلام این خبر گفت: نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر استان با هدف کنترل وضعیت فنی ناوگان حمل و نقل جاده ای تشدید می شود.

جعفری تصریح کرد: به منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش میزان تلفات، نظارت ویژه بر وظایف مدیران فنی شرکت‌ ها و رفتار رانندگان حمل و نقل عمومی جاده‌ ای، ضروری است.

وی افزود: مدیران فنی شرکت‌ های حمل و نقل مسافربری موظف‌ اند هنگامی که صورت وضعیت را ممهور به مهر تایید مدیر فنی می‌ کنند، وسیله نقلیه را به دقت کنترل کنند، چرا که در صورت بروز تصادف بر اثر نقص فنی خودرو، مدیر فنی مقصر شناخته می‌ شود.

رییس اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل بیان داشت: نقش مدیران فنی شرکت های حمل و نقل جاده ای در افزایش ایمنی ناوگان بسیار قابل توجه است و باید حس مسئولیت پذیری و نظارت مدیران فنی شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر استان بیش از پیش ارتقا یابد.

جعفری گفت: بی توجهی به موارد فنی و ایمنی ناوگان قبل از سفر از جمله سیستم ایمنی، ترمز، فرمان، لاستیک، برف پاک کن، کپسول آتش نشانی شارژ شده و مثلث شب رنگ در خودرو، می تواند باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری شود.

وی افزود: توجه به بازدیدهای فنی ناوگان مسافربری و نظارت مدیران بر آنها بسیار مهم است و تعیین شرح وظایف، کنترل اتوبوس ها مطابق چک لیست و نظارت بر سلامت آنها قبل از انجام سفر از مواردی به شمار می رود که مدیران فنی باید با جدیت بر آنها نظارت کنند.

جعفری در پایان با تاکید بر تشدید نظارت این اداره‌ کل بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌ ها، خاطرنشان کرد: بی‌ توجهی به جعبه کمک‌ های اولیه، چکش ایمنی نصب شده بر روی پنجره‌ های اضطراری در داخل ناوگان و چراغ چشمک‌ زن، بررسی مداوم کمربند ایمنی، باطری و سیستم برق‌ رسانی ناوگان، از دیگر تخلف‌ های مدیران فنی شرکت‌ های حمل و نقل مسافر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هر شرکتی که به مباحث معاینه فنی بی‌ توجه باشد و بدون مجوز قانونی، به طور عمدی یا در نتیجه بی‌ احتیاطی منجر به وارد آوردن صدمات جانی و مالی به خود و دیگران شود، عهده‌ دار مسئولیت ناشی از عملکرد خود خواهد بود.

این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به پیش روی بودن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و اوج سفرهای پایانی تابستان و همچنین سفرهای هموطنان به عتبات عالیات موضوع نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت های مسافربری و ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری در دستور کار این اداره کل قرار دارد که در این راستا بازرسان بر عملکرد مدیران فنی شرکت ها و ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری را تشدید و به طور مستمر نظارت دارند.

پایانه ها2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز