رئیس پارلمان محلی قزوین خبرداد؛

تشکیل ستاد مهر برای ساماندهی ترافیک

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۰۹:۵۱:۴۰
کد خبر: ۷۵۲۲۶۶
تشکیل ستاد مهر برای ساماندهی ترافیک
رئیس پارلمان محلی قزوین از تشکیل ستاد مهر برای ساماندهی ترافیک در روز بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حکمت الله داودی رئیس شورای شهر قزوین درجلسه علنی پارلمان محلی ضمن تسلیت سالروز شهادت دومین شهید محراب آیت اله مدنی و همچنین فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع)، گفت: این ستاد زیر نظر استاندار محترم آغاز به کار خواهد کرد تا در زمان باقی مانده اقداماتی که باید انجام گیرد را مدیریت کند.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه در آستانه فصل شروع مدارس و اول مهر هستیم باید برای ترافیک این روز آماده شویم، در همین راستا جلسه شورای عالی ترافیک تشکیل و مباحث مربوطه مطرح شد‌ که طی این جلسه وظایف سازمان های ترافیک و اتوبوسرانی و تاکسیرانی مشخص شد تا امسال مهرماه را با شرایط مطلوب تری آغاز کنیم.

این مقام مسئول افزود: همچنین مقرر شد پلیس راهور نیز در این زمینه حضوری پررنگ داشته باشد تا بتوانیم شرایطی امن برای تردد دانش آموزان فراهم کنیم.

داودی در ادامه به پروژه ساماندهی امامزاده حسین(ع) پرداخت و گفت: در این رابطه جلسه ای با حضور معاونت عمرانی استاندار، نمایندگان اداره کل اوقاف، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان بهسازی و نوسازی و کارگزار پروژه تشکیل شد.

وی در تشریح گزارش این جلسه گفت: مقرر شد تا گسترش فضا برای طرحی که پیش‌ بینی شده بود، محدود و فضاهای تجاری از طرح خارج شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اجرای پروژه در قسمت غرب امامزاده حسین(ع) صورت خواهد پذیرفت اما اجرای طرح در قسمت شرق که تا نزدیک میدان شهدا دیده شده بود، از دستور کار خارج شد.

داودی اضافه کرد: برای اجرای پروژه گسترش امامزاده حسین(ع) سهم اداره کل راه و شهرسازی ۵۰درصد است همچنین شهرداری در این زمینه سهم ۳۰درصدی دارد و اداره کل اوقاف نیز باید تا ۱۵درصد در این پروژه مشارکت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز ۵درصد از اجرای طرح را بر عهده دارد که عمده تعهدات این سازمان به بقعه اصلی امامزاده مربوط می‌شود.

داودی از تملک و تخریب ۱۴۹پلاک در محله دباغان برای اجرای پروژه گسترش امامزاده حسین(ع) خبر داد و تصریح کرد: حدود ۸۰پلاک نیز باقی مانده که به زودی با تزریق مبالغ مورد نیاز برای تملک آن‌ها اقدام خواهد شد.

وی افزود: تا به امروز اداره کل اوقاف مبلغ ۴/۵میلیارد تومان، اداره کل راه و شهرسازی ۱۱/۵میلیارد تومان، شهرداری ۹/۵ میلیارد تومان بابت تملک محدوده طرح گسترش امامزاده حسین(ع) پرداخت کرده اند.

این مقام مسئول ابرازکرد: امیدواریم به زودی با تزریق مبالغ تعیین شده، بتوانیم در فضاهای تخریب و رها شده اقدامات موثری انجام دهیم.

نظر شما