سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین خبرداد؛

شناسایی هشت گسل لرزه زا در قزوین

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۱۱:۲۲:۴۰
کد خبر: ۷۵۲۷۷۳
شناسایی هشت گسل لرزه زا در قزوین
سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین از شناسایی هشت گسل لرزه زا در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "قدرت الله مهدیخانی" سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین در نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان که در صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت:  هشت گسل لرزه زا در استان شناسایی شده که 2مورد آنها از بقیه خطرناک تر هستند.

مهدیخانی عنوان کرد: در حال حاضر 6ایستگاه لرزه نگاری با همکاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در استان فعال هستند که به پایش فعالیت گسل ها می پردازند.

وی از قزوین به عنوان یکی از استان های حادثه خیز یاد کرد و گفت: هر هفته دو مورد زلزله با قدرت کم در استان ثبت می شود که نشان از فعال بودن گسل ها در استان دارد.

مهدیخانی با بیان اینکه بلایا و حوادث طبیعی سالجاری 20هزار میلیارد ریال به استان خسارت وارد کرده اند اظهار داشت: سیل، طوفان، سرمازدگی، فرونشست زمین در شهرستان بویین زهرا، آتش سوزی های سهوی مراتع و جنگلها، ضعف ایمنی در برخی صنایع، فعالیت گسل شمال قزوین و بویین زهرا، وجود 500هکتار بافت فرسوده مسکونی، آفات نباتی و 130کیلومتر خط لوله آب فرسوده از دغدغه ها و نگرانی های مدیریت بحران استان به شمار می رود.

این مسئول با اشاره به نقش مهم آموزش و اطلاع رسانی به مردم در کاهش خسارات بلایایی طبیعی، گفت: از رسانه ها در خواست داریم در این زمینه به ما کمک کرده و بازوی توانمند مدیریت بحران باشند.

مهدیخانی همچنین بیان کرد: از وقوع برخی حوادث غیرمترقبه می توان با اقدام های پیشگیرانه جلوگیری کرد که این مهم باید مورد توجه دستگاه های مرتبط از جمله اداره راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرداری ها قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز