رئیس نظارت بر حیات وحش محیط زیست قزوین اعلام کرد:

اجرای برنامه های صید ورزشی ماهی کپور در دریاچه اوان

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۱۳:۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۵۳۸۲۱
اجرای برنامه های صید ورزشی ماهی کپور در دریاچه اوان
رئیس نظارت بر حیات وحش محیط زیست قزوین از اجرای برنامه های صید ورزشی ماهی کپور در دریاچه اوان سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سیاوش رضازاده رئیس نظارت بر حیات وحش محیط زیست قزوین ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در پی درخواست های مکرر علاقه مندان صید ورزشی ماهی کپور و پس از دو سال وقفه و تنفس به ماهیان دریاچه، اجرای این برنامه در دریاچه اوان استان قزوین از 12شهریورماه آغاز شده است.

 رضازاده توضیح داد: در این برنامه 60نفر در قالب 6تیم 10نفره برای صیادی ورزشی ماهی کپور ساماندهی شده اند که با توجه به حجم زیاد تقاضاها و محدودیت مکانی و زمانی صید در دریاچه افراد به قید قرعه انتخاب شدند تا در 6 هفته(هفته ای یک برنامه در وسط هفته) در بازه زمانی 18ساعته به رقابت بپردازند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش این اداره کل تصریح کرد: برنامه ریزی و اجرای برنامه صید ورزشی«بگیر و رها کن» ماهی کپور در دریاچه اوان که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین انجام شده است، با هدف گسترش و اشاعه فرهنگ حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش و تغییر رویکرد و نگرش صیادان از سبک صید سنتی ماهی به سبک ورزشی«بگیر و رها کن» می باشد.

رضازاده افزود: جایگزینی روش های سنتی و بعضا مخرب با روش های نوین و همسو با حفاظت از حیات وحش می تواند اقدام مهمی در بقای نسل آبزیان باشد، گونه هایی که به شدت تحت تاثیر تغییرات اقلیمی، خشکسالی و کاهش آب رودخانه ها و دریاچه ها و از طرفی افزایش آلودگی و استفاده از سموم قرار دارند و جمعیت آنها روز بروز در حال کاهش می باشد.

وی بیان کرد: دریاچه اوان به مساحت تقریبی 8هکتار در بخش الموت شرقی استان قزوین قرار دارد و به دلیل کوهستانی وخوش آب و هوا بودن همچنین وزن بالای ماهیان کپور در این دریاچه یکی از مهمترین و پرطرفدارترین مکان های صید ورزشی ماهی کپور در ایران محسوب می شود و علاقه مندان زیادی دارد.

این مقام مسئول در پایان گفت: این دریاچه زیبای کوهستانی تحت حفاظت اداره کل محیط زیست استان قرار داشته و تمامی فعالیت ها و بهره برداری های مرتبط با دریاچه تحت نظارت اداره بوده و نیاز به اخذ مجوز دارد و صید ورزشی تنها فعالیت مرتبط با بهره برداری از آبزیان دریاچه می باشد که با صلاح دید و نظارت محیط زیست استان و به صورت محدود اجرا می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز