مدیرکل آموزش و پرورش قزوین عنوان کرد:

تدارک ۱۶۴ برنامه متنوع برای سال تحصیلی جدید

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۲:۵۱:۲۴
کد خبر: ۷۵۴۱۴۷
تدارک ۱۶۴ برنامه متنوع برای سال تحصیلی جدید
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین از تدارک 164برنامه متنوع برای سال تحصیلی جدید سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "سالار قاسمی" مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید و با حضور دکتر مهرزاد حمیدی معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش برگزارشد با تسلیت ایام محرم گفت: با  تدارک 164برنامه متنوع به استقبال سال تحصیلی جدید خواهیم رفت.

قاسمی اذعان کرد: از این تعداد 21برنامه در معاونت ابتدایی، 14برنامه در معاونت متوسطه، 22برنامه در حوزه پرورشی، 17برنامه در حوزه نیروی انسانی، 11برنامه در حوزه تربیت بدنی، 17برنامه در حوزه پشتیبانی و 7برنامه هم در حوزه سوادآموزی است که اجرا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه آماری از تعداد دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت: تعداد دانش آموزان فنی حرفه ای استان از 11هزار به 17هزار نفر افزایش یافته که 6هزار نفر در این زمینه رشد قابل توجه ای است.

قاسمی ادامه داد: بیش از یک میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان ها خریداری کردیم.

وی اذعان کرد: پوشش ابتدایی ما در سال تحصیلی جدید 23/99و متوسطه اول 25/96 و متوسطه دوم 86درصد است.

قاسمی با اشاره به ترک تحصیل در مناطق کمتر توسعه یافته گفت: تعدادی از دانش آموزان در این مناطق بواسطه ازدواج های زودهنگام اقدام به ترک تحصیل می کنند که تلاش می کنیم این قضیه اتفاق نیفتد.

وی اذعان کرد: 55مدرسه شبانه روزی برای کلاس اولی ها با 4هزار دانش آموز در سطح استان داریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه پایلوت پوشش 100درصدی پیش دبستانی هستیم افزود: امسال استان قزوین پایلوت این طرح است که همه نوآموزان پنچ سال تمام را باید جذب کنیم.

وی یادآورشد: امسال 6700دانش آموز بزرگسال داریم که مشغول تحصیل خواهندشد.

قاسمی افزود: ورودی پایه اول ابتدایی 20هزار و 747نفر است که رشد 2هزار نفری در این زمینه داریم و ورودی پایه هفتم (امیدها) 18960 نفر و ورودی پایه دهم هم 15671نفر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهارکرد: مشکلات انتخاب رشته امسال در قزوین کمتر بود و نگرانی خاصی در این زمینه وجود نداشت.

قاسمی اذعان کرد: پیش بینی رتبه های تک رقمی برای کنکور داریم و درصدد افزایش رتبه های زیر هزار هستیم ضمن اینکه رتبه استان در این زمینه امسال 10 است که برای رتبه 5کشوری هدف گذاری کرده ایم.

وی درمورد تعداد کلاس های استان توضیح داد: تعداد کلاس ها در سال تحصیلی گذشته 7559کلاس بود که امسال 459 کلاس افزایش داشته ایم و 8018 کلاس درس دولتی در سال تحصیلی جدید میزبان دانش آموزان هستند که از این تعداد 4196 کلاس ابتدایی و 1864 کلاس متوسطه اول و 1767 کلاس هم متوسطه دوم هستند ضمن اینکه 191 کلاس استثنایی هم داریم.

قاسمی اذعان کرد: در راستای عدالت آموزشی در هر هفت کیلومتر مربع یک واحد سازمانی فعال داریم که 931مدرسه ابتدایی، 521مدرسه پیش دبستانی، 367مدرسه متوسطه اول، 227مدرسه متوسطه دوم، 57واحد استثنایی، 90 واحد بزرگسال و 2300واحد آموزشی در کل استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه واحدهایی داریم که تخریب و بازسازی می شود ادامه داد: برای سال تحصیلی 98-97؛ 31پروژه با 35میلیارد تومان افتتاح می شود که همه آنها مدرسه است.

قاسمی با اشاره به ارسال تجهیزات ورزشی به مدارس استان افزود: در قالب کاروان نشاط و پویایی 20نیسان تجهیزات با حضور معاون وزیر و معاون استاندار به مدارس استان ارسال شد.

وی اذعان کرد: کمبود معلم را از طریق ماده 28 و دانشگاه فرهنگیان جبران کرده ایم.

قاسمی خاطرنشان کرد: 20هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی هستند که 15هزار نفر آنها در مقطع ابتدایی و 2300نفر در مقطع متوسطه اول و 2700نفر هم در مقطع متوسطه دوم تحصیل خواهندکرد.

وی با اشاره به پوشش 10 درصدی مدارس غیردولتی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه این میزان باید به 15 درصد برسد.

قاسمی درمورد افزایش شهریه مدارس غیر دولتی گفت: 200واحد غیردولتی در استان داریم که افزایش شهریه بر اساس الگو(افزایش فضا و کیفیت و...) 12-10 درصد بوده است.

وی ادامه داد: دو برنامه حمایتی از مدارس غیردولتی داریم که یکی تزریق نیروی رسمی و دیگری خرید خدمات است که سال های آینده به این مدارس دانش آموز می دهیم.

این مقام مسئول اظهارکرد: بزرگترین مشکل برخی از این مدارس تامین زمین است که در این زمینه به آنها کمک خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال تحصیلی 97-96؛ 15644معلم داشتیم که 8579 نفر زن و 7065 نفر مرد و 3890 نفر در مناطق روستایی بودند که چند نفر بازنشسته شدند و نیروهای رسمی و آزمایشی و پیمانی و دانشجو معلم هستند(اداری و آموزشی) را جایگزین آنها کردیم.

قاسمی ادامه داد: برای سال تحصیلی جدید 379نفر بازنشسته و 31سرباز معلم ترخیص شدند و در مجموع 410خروجی داشتیم.

وی اذعان کرد: تیرماه آزمون استخدامی پیمانی را برگزار کردیم و 601معلم جذب شد که اسامی پذیرفته شدگان حداکثر نیمه اول مهرماه اعلام می شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: 844سهمیه دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به مجموعه ما اضافه خواهندشد.

قاسمی افزود: سال گذشته با حدود 40هزار ساعت حق التدریس در هفته کمبود نیرو را جبران  کردیم و امسال با 50هزارنفر ساعت این کمبود را جبران می کنیم.

وی اذعان کرد: در استان قزوین 40درصد کلاس ها هوشمند هستند و برای هوشمندسازی هرکلاس حداقل 6-5 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

قاسمی با اشاره به شعار سال تحصیلی جدید گفت:شعار"تحول بنیادی؛ تعالی مدیریتی و نشاط تربیتی" برای این سال انتخاب شده است.

وی توضیح داد: محور همه فعالیت های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است که 6زیرنظام دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهارکرد: در مدارس ابتدایی هرگونه کتاب های کمک درسی و برگزاری آزمون خلاف است و مدیران متخلف را عزل می کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای اولین بار ضمن برنامه یکساله؛  یک برنامه چهارساله تا 1400 هم داریم که در آن رتبه 5 کنکور و پوشش حداکثری پیش دبستانی هدف گذاری شده است.

وی با اشاره به زنگ آغاز سال تحصیلی جدید افزود: زنگ آغاز سال تحصیلی جدید (پروژه ها و مدرسه انرژی اتمی) با حضور صالحی در مدرسه شاهد بهشتیان بمناسبت کنگره سه هزار شهید استان به صدا درخواهدآمد.

این مقام مسئول اذعان کرد: دبیرستان انرژی اتمی در 9ماه با 6میلیارد تومان اعتبار ساخته شده که اول مهرماه افتتاح و پذیرش کشوری خواهدداشت.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما