معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در قزوین:

۴/۵ میلیون دانش آموز تحت پوشش المپیاد درون مدرسه ای هستند

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۲:۵۱:۵۷
کد خبر: ۷۵۴۱۴۸
۴/۵ میلیون دانش آموز تحت پوشش المپیاد درون مدرسه ای هستند
دکتر مهرزاد حمیدی گفت: هم اکنون 4/5 میلیون دانش آموز تحت پوشش المپیاد درون مدرسه ای هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دکتر "مهرزاد حمیدی" معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش قزوین برگزارشد ضمن تسلیت ایام محرم با اشاره به برگزاری المپیاد درون مدرسه ای اظهارکرد: 4/5 میلیون دانش آموز تحت پوشش المپیاد درون مدرسه ای هستند که 1/5 میلیون نفر مجری برگزاری این رویداد ورزشی دانش آموزی محسوب می شوند.

وی اذعان کرد: آموزش و پرورش قزوین دارای انسجام و اثربخشی خوبی بوده که امیدواریم این قضیه در همه جوانب علی الخصوص تربیت بدنی تداوم یابد.

دکتر حمیدی گفت: سال92 اسناد بالادستی را مطالعه و وضعیت اجتماعی را بررسی کردیم و طبق آن به ارائه برنامه در زمینه سلامت دانش آموزان پرداختیم.

وی ادامه داد: طبق سند تحول بنیادین باید چرخش از آموزش به پرورش صورت می گرفت و شایستگی های پایه همه دانش آموزان ارتقا پیدا می کرد و این سند همچنین می گفت مدرسه کانون تحول تعلیم و تربیت و محله است.

این مقام مسئول افزود: جمعیت هدف ما سال 92؛ 13میلیون نفر بود که امروز بعد از 5سال به 14میلیون افزایش یافته است.

دکتر حمیدی تاکیدکرد: باید همه فعالیت ها مدرسه محور باشد و اخلاق گرایی محور اصلی سند تحول بود.

وی اذعان کرد: پیمایش ملی کاسپین نشان داد  20درصد دانش آموزان اضافه وزن دارند و این روند رو به افزایش است و سرگرمی ها و فناوری های نوین بچه ها را یکجانشین کرده به همین دلیل هم باید فعالیت های حرکتی بچه ها را زیاد می کردیم.

دکتر حمیدی با تاکید بر لزوم تعامل محله و مدرسه و منزل ادامه داد: از آنجایی که دانش آموز روزانه تنها 6 ساعت در مدرسه است به تنهایی کاری از پیش نمی بریم و محله و مدرسه و منزل سه "میم" هستند اگر کنار هم بیایند می توانیم کاری کنیم.

وی ادامه داد: مطالبه ما از دستگاه های اجرایی این است که فعالیت های ورزشی دانش آموزان باید افزایش پیدا کند.

دکتر حمیدی اذعان کرد: از سال 92 همه پروژه ها را به سمت مدرسه بردیم.

وی ادامه داد: مسابقات درون و بین کلاسی و مراسم افتتاحیه و اختتامه و توزیع مدال ها از اقداماتی بود که در حوزه ورزش دانش آموزی انجام دادیم.

دکتر حمیدی اذعان کرد: حیاط مدرسه را پویا کردیم چراکه نقش اساسی در پویایی دانش آموزان دارد.

وی اعلام کرد: هم اکنون در 35هزار مدرسه ورزش صبحگاهی انجام می شود.

دکتر حمیدی اذعان کرد: در حدود 8هزار مدرسه کانون درون مدرسه ای ایجادکردیم که در قالب آن بعدازظهرها به آموزش رشته های ورزشی پرداخته می شود.

وی افزود: 3هزار مکان ورزشی در مدارس است که در آن 7هزار کانون ورزشی وجود دارد که در  مجموع 15500 کانون درون و برون مدرسه ای داریم.

وی گفت: با هماهنگی وزارت ورزش استعدادیابی از دانش آموزان را انجام دادیم و مسابقات دانش آموزی را هم مدرسه محور کردیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: امسال 300هزار معلم پایه داریم که حدود 70هزار معلم تخصصی ورزش40 ساعت آموزش دیدند که 6میلیارد تومان بابت این موضوع هزینه کردیم و آنها آماده سال تحصیلی جدید هستند.

وی ادامه داد: 33میلیارد تومان وسیله ورزشی خریدیم و 14میلیارد دیگر تخصیص یافته که برای اواسط سال تحصیلی هزینه خواهدشد.

این مقام مسئول اذعان کرد: 11میلیارد تومان هم برای چمن مصنوعی مدارس اختصاص یافته که 11میلیارد تومان دیگر نیز امیدواریم جذب کنیم.

وی افزود: طبق زیرنظام فضا و تجهیرات ورزشی نباید هیچ فضایی خارج از مدرسه بسازیم.

این مقام مسئول تاکیدکرد: مدارس را فقط با فضای استاندارد ورزشی اجازه می دهیم بسازند.

وی با اشاره به تنظیم کتاب راهنمای معلم تربیت بدنی افزود: کتاب راهنمای معلم تربیت بدنی برای همه پایه ها تنظیم شده است و برای اشاعه ورزش در اختیار معلمان قرار می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز