ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین و زنجان خبرداد؛

تدارک ۱۳۵برنامه مختلف برای هفته دفاع مقدس

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۱۳:۱۱:۰۷
کد خبر: ۷۵۴۶۱۰
تدارک ۱۳۵برنامه مختلف برای هفته دفاع مقدس
ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین و زنجان از تدارک 135برنامه مختلف برای هفته دفاع مقدس در استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سرتیپ دوم امیر بهنام پیری ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین و زنجان صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و با حضور سرهنگ مرادعلی بیژوند فرمانده تیپ 116شهید صفوی و سرهنگ عباس برزگر جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین و سرهنگ محمدحسن رضازاده معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی قزوین در قرارگاه لشگر 16زرهی قزوین برگزارشد با تبریک این هفته و تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهارکرد: 135برنامه مختلف برای هفته دفاع مقدس در استان قزوین تدارک دیده شده است که این برنامه ها از 31شهریورماه به مدت یک هفته در سطح استان اجراء خواهد شد.

امیر پیری تشریح کرد: این برنامه ها 31شهریورماه با رژه یگان های پیاده و موتوری در سطح استان آغاز می شود.

وی ادامه داد: اعزام سخنران به مدارس و دانشگاه ها و نمازهای جمعه و برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و آزادگان و کارکنان بازنشسته ارتش از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

امیر پیری با اشاره به تعامل با صدا و سیما برای پوشش برنامه های این هفته عنوان کرد: با صدا و سیمای مرکز قزوین درخصوص پخش زنده تلویزیونی همکاری خواهیم کرد.

وی اذعان کرد: همچنین زنگ مقاومت در مدرسه شهید صفوی همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس به صدا درخواهدآمد.

ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین و زنجان افزود: مدرسه ای با اعتبار یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان در کوی شهید سرلشگر علی صفوی به همین نام ساخته شده که روز شنبه افتتاح می شود.

امیر پیری ادامه داد: برپایی نمایشگاه ایثارگری با کمک سپاه و نیروی انتظامی و برگزاری مسابقات تیراندازی در سطح نیروهای مسلح به میزبانی لشگر 16زرهی قزوین و شرکت در برنامه گلباران گلزار شهدا(شکست حصر آبادان) در امامزاده حسین(ع) از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

وی ابرازکرد: مراسم روز سرباز دوم مهرماه با تجلیل از سربازان نمونه برگزار خواهد شد ضمن اینکه محفل انس با قرآن دیگر برنامه ای است که در این هفته برگزار می شود.

امیر پیری اذعان کرد: کتابخانه تمام مکانیزه در تیپ 116شهید صفوی که جزو یگان های پا در رکاب و خوب لشگر 16زرهی قزوین محسوب می شود نیز در این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس گفت: سی و یکم شهریور بنام ارتش و اقتدار نامگذاری شده که با برگزاری رژه همراه خواهد بود.

ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین و زنجان افزود: یکم مهر ماه با عنوان ارتش و دانش آموز خواهد بود و دوم مهرماه هم بنام ارتش و سرباز نامگذاری شده که تجلیل از سربازان نمونه در این روز صورت خواهد گرفت.

امیر پیری ادامه داد: سوم مهرماه به عنوان ارتش و قرآن منور شده و برنامه های چهارم مهرماه با عنوان ارتش و شهدا برگزارخواهد شد که غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه های این روز خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهارکرد: یکی از افتخارات لشگر 16زرهی قزوین اقدام علیه لشگر عراق بود که بعد از جنگ جهانی دوم به وقوع پیوست و به نبرد تانک ها معروف شد.

امیر پیری اذعان کرد: 297عملیات غرور آفرین توسط نیروی زمینی ارتش انجام شده که 52عملیات به صورت پدافند بوده و مابقی نیز در قالب آفند انجام شده است.

وی اذعان کرد: رزمندگان مجموعا2887 روز جنگیدند که 1000روز نبرد مستقیم داشتیم.

ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین و زنجان خاطرنشان کرد: عملیات نصر در 29 آذر 59 توسط لشگر 16زرهی قزوین انجام شد که طی آن نظامیان این لشگر یک لشگر زرهی عراق را متوقف کردند.

امیر پیری اذعان کرد: 2680شهید تقدیم انقلاب کردیم و 1731جانباز و 276جاویدالاثر و 2200 آزاده سرافراز هم داشتیم.

وی تصریح کرد: 27مهرماه59 به منطقه عزیمت کرده و سال71 به منطقه سرزمینی رجعت کردیم.

معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی قزوین هم در این نشست گفت: اولین یگان هایی که در ابتدای جنگ با دشمن درگیرشدند نیروهای ژاندارمری نیروی انتظامی بودند.

سرهنگ رضازاده اذعان کرد: نیروی انتظامی هم همانند سپاه و ارتش برنامه های مختلفی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس دارد.

امیر پیری2

نظر شما