در راستای صدور احکام جایگزین حبس؛

مزاحم تلفنی به عذرخواهی با نصب بنر مکلف شد

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۰:۳۶:۴۱
کد خبر: ۷۵۵۹۲۴
مزاحم تلفنی به عذرخواهی با نصب بنر مکلف شد
در اقدامی جالب از سوی مسئولان قضایی استان قزوین مزاحم تلفنی به عذرخواهی با نصب بنر مکلف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فردی که به اتهام مزاحمت تلفنی از طریق پیام و شبکه های اجتماعی(تلگرام) و توهین به تحمل دو ماه حبس تعزیری محکوم شده بود به علت فقدان سابقه کیفری، جوان بودن و وضعیت فردی، اجتماعی و خانوادگی مشمول مجازات جایگزین حبس و عذرخواهی با نصب بنر شد.

فصل نهم قانون مجازات اسلامی جدید مصوب سال92 به موضوع مجازات های جایگزین حبس اشاره دارد و بر همین اساس قضات محاکم می توانند با توجه به برخی شرایط متهم و دارا بودن شرایط قانونی از مجازات های جایگزین حبس در حق محکوم استفاده کنند.

کاهش جمعیت کیفری زندان ها با استفاده از اعمال مجازات های جایگزین حبس یکی از سیاست های اصلی قوه قضاییه در سال های گذشته است که این سیاست در محاکم دادگستری استان قزوین نیز با جدیت دنبال می شود و گام های خوب و موثری با صدور احکام جایگزین حبس برداشته شده است.

قاضی غفاری، رییس حوزه قضایی بخش دشتابی در راستای اعمال مجازات‌ های جایگزین حبس فرد محکوم را به نوشتن بنر عذرخواهی از خانواده شاکی و قول و تعهد به عدم ارتکاب چنین عملی در آینده، مطالعه کتاب خانه عنکبوت نوشته نورالله قدرتی و ارائه خلاصه بخش سوم کتاب در خصوص آسیب های اجتماعی و شبکه های مجازی به واحد اجرای احکام، حفظ و فراگیری روایت نقل شده از امیرالمومنین(ع) و جزای نقدی در حق دولت مکلف کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز