رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون قزوین اعلام کرد؛

سقوط از ارتفاع مهم ترین عامل حوادث کار در قزوین

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۱:۱۳:۵۵
کد خبر: ۷۵۵۹۵۹
سقوط از ارتفاع مهم ترین عامل حوادث کار در قزوین
رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین مهم ترین عامل حوادث کار در این استان را سقوط از ارتفاع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "محمد علیخانی" رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان  قزوین گفت: سقوط از ارتفاع و لغزیدن در کارگاه‌ ها با 46درصد بیشترین عامل حوادث ناشی از کار در قزوین است.

علیخانی با بیان اینکه حوادث ناشی از کارسقوط در 6ماه سال جاری افزایش یافته است، افزود: همین عامل در مدت مشابه سال گذشته 38درصد از عوامل حادثه ساز را به خود اختصاص داده بود.

وی با اشاره به سایر علت های حوادث ناشی از کار در قزوین گفت: گیر کردن لای دستگاه و ماشین آلات، سوختگی و برق گرفتی، برخورد ماشین آلات و... از جمله دیگر عوامل حوادث کار در کارگاه ها هستند.

رییس بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی  استان قزوین با اشاره به چرایی علت وقوع حوادث اضافه کرد: نظارت نکردن کارفرمایان بر کارگاه ها و رعایت نشدن اصول ایمنی توسط کارگران با 45درصد، بی احتیاطی کارگران با 30درصد و شرایط نا ایمن کارگاهی با 25درصد به ترتیب مهمترین علت های وقوع حوادث کار بوده اند.

وی با تاکید بر نقش آموزش کارگر و کارفرما در این زمینه گفت: در سالجاری 2دوره آموزش کارفرمایی، سه دوره آموزش کارگری و 2دوره آموزش مسئولان ایمنی که همان نمایندگان کارفرمایان برای رعایت مقررات ایمنی هستند برگزار شد.

علیخانی با بیان اینکه خوشبختانه در نیمه نخست سال جاری آمار فوتی های حوادث کار کاهش یافته است افزود: میزان کارگران فوتی 6ماهه سال گذشته 10مورد بود که امسال این رقم به 9 کشته رسیده است که نشانگر کاهش 10درصدی است.

رئیس بازرسی کاراداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: از نظر شدت حوادث، حوزه ساختمان با پنج مورد بیشترین آمار فوتی را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته 2نفر فوتی متاسفانه در این بخش افزایش داشته ایم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به شکل مستمر از کارگاه های مشمول قانون کار توسط بازرسان کاراین اداره کل بازدید و بازرسی می شود و اگراصول و مقررات ایمنی کار در آنها رعایت نشده باشد با اخطار به کارفرما برای رفع نواقص ایمنی اقدام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز