رئیس اداره آموزش محیط زیست استان قزوین خبر داد؛

توانمند سازی جوامع محلی برای حفاظت از دریاچه اوان

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۱۳:۵۵:۱۵
کد خبر: ۷۵۶۵۵۹
توانمند سازی جوامع محلی برای حفاظت از دریاچه اوان
رئیس اداره آموزش محیط زیست استان قزوین از اجرای برنامه توانمند سازی جوامع محلی برای حفاظت از دریاچه اوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "زین العابدین رستمی" رئیس اداره آموزش محیط زیست استان قزوین با اعلام این خبر گفت: برنامه آموزش و توانمند سازی جوامع محلی و روستایی حاشیه دریاچه اوان با شرکت مردم روستاهای اوان و وربن، سازمان های مردم نهاد و سازمان های فعال محیط زیستی منطقه الموت برگزار شد.

رستمی اظهار کرد: این برنامه در راستای ارتقای دانش زیست محیطی جوامع بومی حاشیه این تالاب و مشارکت هر چه مؤثر آنان در حفاظت از دریاچه اوان و بهره مندی مثمرثمر از توان فیزیکی و اکولوژیکی این منطقه، با حضور مدرسان و تسهیل گرانی از جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف در محل مسجد روستای اوان برگزار شد.

رئیس اداره آموزش حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: اهالی و مجموعه های مردم نهاد منطقه با حضور در این فرآیند آموزشی با مباحث و موضوعات محیط زیست تالاب اوان، ارزش ها و اهمیت اکولوژیکی، اقتصادی، گردشگری، زیستگاهی و... آشنا شدند.

رستمی تأکید کرد: این دوره آموزشی با هدف توانمندسازی جوامع محلی برای مشارکت در حفاظت از تالاب اوان به مدت یک روز برگزار و شرکت کنندگان با آخرین فنون و تکنیک های تسهیل گری و  مشارکت جوامع بومی و محلی برای حفاظت از زیست بوم های تالابی آشنا شدند.

وی در پایان گفت: در این دوره آموزشی که با روش تسهیل گری و مشارکت فعال روستاییان برگزار شد، روستاییان حاضر در جلسه به شش گروه پنج نفره تقسیم شده و به ارائه مشکلات و راهکارها در قالب درخت مشکلات پرداخته و مباحث مطروحه توسط مدرسان جمع بندی و راه حل های جامع برای ریشه یابی و حل معضلات زیست محیطی حاشیه این دریاچه مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز