مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین خواستارشد؛

بسیج امکانات برای برگزاری باشکوه کنگره شهدا

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۰:۳۸:۰۴
کد خبر: ۷۵۶۸۵۷
بسیج امکانات برای برگزاری باشکوه کنگره شهدا
مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین خواستار بسیج امکانات برای برگزاری باشکوه کنگره شهداشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "نصرت اله علیرضایی" مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین در اولین جلسه شورای مرکزی روابط عمومی های استان در دور جدید که با موضوع برگزاری کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰شهید استان در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد بیان داشت: کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰شهید استان قزوین در آبان ماه برگزار می شود که در همین راستا لازم است روابط عمومی ها تمامی ظرفیت، امکانات، توان و ابزار ها و منابع اطلاع رسانی و تبلیغات  خود را برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر این کنگره بسیج کرده و بکار گیرند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین اذعان کرد: روابط عمومی ها و رسانه ها، افکار عمومی و فضای جامعه را به سمت برگزاری کنگره ملی ۳۰۰۰شهید استان معطوف کنند.

وی افزود: نظام معرفتی، ارزشی و هنجاری، اخلاقی و رفتاری نسل جدید و جوان جامعه با  فضای اجتماعی و فرهنگی و نظام ارزشی دوران دفاع مقدس تفاوت ها و تمایزاتی پیدا کرده که نسل امروز در جو و فضای دیگری تنفس می کند.

دبیر شورای مرکزی روابط عمومی های استان اظهار داشت: در بسیاری مواقع شاهد هستیم که تعامل و دیالوگی بین نسل قدیم و جدید وجود ندارد و برگزاری این کنگره فرصت مناسبی برای پمپاژ ارزش ها و آرمان های دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان است.

 علیرضایی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ارزش های حاکم بر جامعه عبارت بودند از تقدم منافع ملی و جمعی بر منافع فردی، خانوادگی و حزبی، گذشت و نوع دوستی، ساده پوشی و ساده زیستی، اخلاق مداری و آخرت گرایی، انفاق و ایثار و بسیاری از ارزش های دیگر که این ارزش ها امروز جای خود را به دنیاگرایی، ثروت اندوزی و جمع کردن اموال، رقابت و مسابقه با دیگران در امور اقتصادی و دنیوی، فردگرایی و محاسبه گری و...داده اند.

وی گفت: هدف بلندمدت سیاست گذاران و برنامه ریزان و متولیان برگزاری کنگره ۳۰۰۰شهید استان و جهت گیری اصلی آنها باید تعامل با اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان، دانشجویان، زنان و دختران، جوانان و گروه های مرجع و ذینفوذی باشد که در فرهنگ سازی و شکل گیری فرهنگ عمومی و اثرگذاری بر افکار عمومی نقش دارند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین با اشاره به فرصت و زمان محدود باقی مانده تا برگزاری کنگره ملی ۳۰۰۰شهید استان خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها و رسانه ها به عنوان ابزارهای اطلاع رسانی نباید منتظر دستورالعمل یا اطلاعات و محتوای خاصی باشند بلکه باید خلاقانه و به شیوه ابتکاری و نوآورانه خودشان راسا پیشقدم شوند و با هم اندیشی و برگزاری اتاق های فکر و تولید محتوا هرآنچه را فکر می کنند می تواند به برگزاری هرچه بهتر کنگره، فضاسازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمک کند، انجام دهند.

علیرضایی افزود: دفاع مقدس و ترویج ارزش های این مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی یک امر ملی و وظیفه ای همگانی است و کمتر خانواده ای را می توان پیدا کرد که با این واقعه نسبتی نداشته باشد.

وی عنوان کرد:البته نگاه ها،تفاسیر،تحلیل ها و دیدگاه ها نسبت به دفاع مقدس متفاوت است و این خود یک مزیتی است که می تواند بستر و زمینه ورود سلایق و علایق مختلف را برای بزرگداشت و معرفی آن به زبان ها و اشکال متفاوت فراهم کند.

علیرضایی در پایان با استفاده از ظرفیت هنرمندان و اصحاب فکر و اندیشه در راستای تولید محتوا، برقراری تعامل و ایجاد زبان مفاهمه با نسل جوان تاکید کرد.

در این جلسه با انجام مصاحبه با مدیران درخصوص برگزاری کنگره و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، انعکاس خاطرات کارکنان ایثارگر در دوران دفاع مقدس، استفاده از شعار کنگره و کلمات قصار در مکاتبات اداری، تهیه فیلم های کوتاه یک دقیقه ای از اقشار مختلف جامعه، تغییر فرمت و شکل پایگاه های اطلاع رسانی دستگاه ها متناسب با کنگره ملی شهدا، استفاده حداکثری ازظرفیت رسانه ها اعم از مکتوب و مجازی، تبلیغات محیطی در سازمان ها، استفاده از سامانه پیامکی و....تاکید شد.

همچنین مقرر شد نشست مشترک روابط عمومی ها و رسانه ها با موضوع برگزاری کنگره ملی ۳۰۰۰شهید استان در آینده نزدیک برگزار شود.

در ابتدای جلسه کوچک خانی مسئول روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج) و دبیر کمیته اطلاع رسانی کنگره به بیان پاره ای از انتظارات و پیشنهادات به عنوان محورها و اولویت های روابط عمومی ها در جهت اطلاع رسانی و برگزاری هرچه بهتر کنگره ملی شهدای استان پرداخت.

علیرضایی

نظر شما