معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی تاکیدکرد؛

انتقال تکنولوژی در همکاری سرمایه گذاران فرانسه و ایران

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۳:۳۵:۱۱
کد خبر: ۷۵۷۰۱۲
انتقال تکنولوژی در همکاری سرمایه گذاران فرانسه و ایران
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم انتقال تکنولوژی در همکاری سرمایه گذاران فرانسه و ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عباس کشاورز معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در جلسه مشترک با هیات فرانسوی و مدیر عامل فدراسیون ملی ذرت و سورگوم فرانسه که با حضور فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد گفت: انتقال دانش و تکنولوژی در تولید محصولات کشاورزی از سوی سرمایه گذاران فرانسوی در همکاری های دوجانبه با ایران باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: در آستانه سفر انجمن بذر و صنایع غذایی فرانسه در هفته آینده به ایران؛ این نشست تخصصی دراستان قزوین انجام شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه همکاری ما با فرانسه در زمینه کشاورزی، دامپروری و طیور دیرینه است اظهارداشت: حدود 25سال پیش بیماری زنگ گندم کشور را تهدید می کرد که ارقام مقاومتی را وارد کردیم که این ارقام همچنان در اراضی کشاورزی کشور کشت و استفاده می شود.

کشاورز تصریح کرد: این اولین تجربه کشاورزی ما درایجاد شرکت بذر مشترک در ایران و شرکت فرانسوی است و در دولت تدبیر و امید همکاری خود را با شرکت های فرانسوی گسترش داده ایم.

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه توسعه کلزا همکاری خود را با شرکت فرانسوی گسترش داده ایم و در زمینه سایر محصولات نیز در صدد گسترش و توسعه همکاری ها هستیم.

کشاورز خاطر نشان کرد: پروژه حاضر در زمینه تولید محصولات علوفه ای و معرفی سورگوم به عنوان یک محصول که در تولید شیر در کشور ما خیلی رایج بوده است البته این محصول در مناطق روستایی کشت می شده و امیدواریم که انجمن فرانسوی همانند سیاست هایی که در مورد سایر محصولات اتخاذ کردیم در زمینه این محصول نیز با ما همکاری کنند.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: اولین توصیه من این است که در ازای همکاری با شرکت های فرانسوی برای محصولات علوفه ای با اولویت سورگوم و علوفه؛ انتقال تکنولوژی تولید این محصول درخواست شود.

کشاورز افزود: دومین توصیه من این است باتوجه به اینکه در این انتقال تکنولوژی طرفهای همکار شما بخش خصوصی است بنابراین هم بایستی برای تولید بذر با طرفهای ایرانی همکاری داشته باشند و هم با وزارت خانه همکاری کنند.

وی اظهار داشت: در استان قزوین بذر بسیار خوب کلزا تحت نظر اورالیس تولید می شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: باید دامداران ایرانی بخصوص پرورش دهندکان گاو شیری برای بهبود برداشت، ذخیره سازی، ترکیب در تغذیه گاو شیری آموزش ببینند تا گاوداران ایران از این علوفه استقبال کنند.

کشاورز بر لزوم اهمیت انتقال تکنولوژی به گاوداران و بخش خصوصی تاکید کرد.

وی یاد آور شد : 47رقم بذر محصول ذرت سورگوم را از فرانسه وارد کرده و کشاورزان دیده اند که کدام بهتر است و باید منجر به انتقال تکنولوژی در تولید بذر شود.

این مقام مسئول تاکیدکرد: پروژه ای برای آشنایی دامداران با این بذر نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر عامل فدراسیون ملی ذرت و سورگوم فرانسه نیز در این نشست تخصصی گفت: تمام شرکت های فرانسوی علاقمند گسترش همکاری با ایران هستند.

پیر پیجس افزود: ما برای محصولات ذرت و سورگوم که می دانیم مورد نیاز ایران است طرح و برنامه داریم که در همین راستا هفته آینده یک هیئت بزرگ فرانسوی وارد ایران می شود.

وی اظهار داشت: ما همکاری خود را سال گذشته با ایران در مورد دو محصول سورگوم و ذرت آغاز کرده ایم و می دانیم کدام محصول جوابگوی ایران است.

پیر پیجس افزود: توانسته ایم با کمک اتحادیه اروپا همکاری گسترده برای تولید سورگوم و ذرت با ایران داشته باشیم.

وی تصریح کرد: وظیفه این فدراسیون همکاری مداوم با ایران است و می خواهیم یک کار زیر ساختی در این کشور انجام دهیم.

پیر پیجس یاد آور شد: انتقال تکنولوژی نیز شامل تولید بذر و برداشت و استفاده از این محصولات می باشد.

مدیر عامل فدراسیون ملی ذرت و سورگوم فرانسه در ادامه با بیان اینکه موفقیت بین المللی برای ما بسیار مهم است گفت: باتوجه به سختی ها و مشکلاتی که در مبادلات تجاری با ایران داریم یکی از درخواست ها برای همکاری مستمر؛ کمک برای ایجاد این زنجیره مالی بین ایران و فرانسه است.

وی خاطر نشان کرد: مثل دو شریک باید با هم همکاری و برای انتقال تکنولوژی حرکت کنیم.

هیئت فرانسوی برای شرکت در کارگاه آموزشی ارتقای دانش فنی ذرت و سورگوم در ایران به استان قزوین سفر کرده است.

جهادجدید (2)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز