رئیس اداره مهندسی اراضی جهادکشاورزی قزوین:

آغاز عملیات طرح کاداستر اراضی کشاورزی رامند

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۱۲:۲۸:۴۰
کد خبر: ۷۵۹۶۳۸
آغاز عملیات طرح کاداستر اراضی کشاورزی رامند
رئیس اداره مهندسی و حدنگاری مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین از آغاز عملیات اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی بخش رامند شهرستان بویین زهرا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد احمدی رئیس اداره مهندسی و حدنگاری مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در جلسه هماهنگی کاداستر اراضی کشاورزی بخش رامند بویین زهرا که با حضور بخشدار، شوراها و دهیاران این بخش  برگزار شد با بیان این مطلب افزود: این طرح در قالب  قرارداد 18پلاک ثبتی  در شهرستان بوئین زهرا با مشاور اجرا می شود.

وی تاکید کرد: با توجه  به فرا رسیدن فصل سرما نیاز به همکاری کشاورزان و بهره برداران، معتمدین ودیگردستگاههای اجرایی برای تسریع در اجرای این طرح هستیم.

احمدی اضافه کرد: در این طرح ابتدا تهیه نقشه هوایی دیجیتال از اراضی کشاورزی و تهیه عکس قائم «ارتو فتو»، تهیه نقشه در مقیاس یک به دوهزار از عکس‌ های تولید شده نیاز است.

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد : همزمان  اطلاعات توصیفی و جمع‌ آوری اطلاعات میدانی مرتبط با نقشه‌ های تولید شده، تلفیق اطلاعات مکانی و توصیفی، ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی و توصیفی و ایجاد کاداستر اراضی کشاورزی نیز انجام می شود.

وی بر تعامل و همکاری بیشتر شوراها و دهیاران با مشاور طرح و مدیریت امور اراضی تاکید کرد و  گفت: مهمترین کار در این فرآیند، جمع آوری اطلاعات توصیفی کشاورزان است که باید با هماهنگی شوراها و دهیاران در روستاها انجام شود.

احمدی افزود: از سال1310 با شکل گیری ثبت اسناد کشور انجام طرح کاداستر در دستور کار قرار گرفت  که با گذشت نیم قرن و اجرای مقررات مختلف از جمله: قانون اصلاحات ارضی در سه مرحله و بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی قانون کشت موقت بر روی زمین این طرح در سطح کشور عملیاتی نشده است.

وی اظهار داشت: در همین راستا؛ در سال93 با تصویب قانون حد نگار و همچنین قانون رفع موانع تولید توسط مجلس شورای اسلامی دوباره از سر گرفته شده است.

احمدی ایجاد و امکان ساماندهی و مدیریت بر زمین‌ های کشاورزی از نظر وضعیت کاربری، نوع مالکیت، میزان ملک، وضعیت بهره‌ برداری، رفع تعارضات و تداخلات بین دولت و مردم و مردم و مردم، شفاف‌ سازی و تثبیت مالکیت اراضی را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.

نظر شما