سرپرست اداره دامپزشکی بوئین زهرا خبرداد؛

نظارتهای بهداشتی و شرعی بر ذبح دام

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۱۲:۲۸:۲۳
کد خبر: ۷۵۹۶۴۸
نظارتهای بهداشتی و شرعی بر ذبح دام
سرپرست اداره دامپزشکی بوئین زهرا از نظارت های بهداشتی و شرعی این اداره بر ذبح بیش از 36هزار راس دام خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دکتر عباس یوسفی سرپرست اداره دامپزشکی بوئین زهرا با اعلام این خبر گفت: نظارت بر تولید گوشت سالم و بهداشتی برای استفاده عموم مردم، از وظایف دامپزشکی می‌ باشد که بر این اساس در شش ماهه نخست سال جاری، کشتار تعداد 25هزار و 990رأس دام سبک (گوسفند و بز) و 10هزار و 370رأس دام سنگین (گاو، گوساله و شتر) در کشتارگاه دام این شهرستان تحت نظارت مستمر بازرسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی انجام گرفته است.

وی افزود: معاینه دام زنده، نظارت بر ذبح شرعی، بازرسی بهداشتی لاشه دام و صدور مجوز بهداشتی حمل لاشه از اهم فعالیت های کارشناسان دامپزشکی در کشتارگاه است.

دکتر عباس یوسفی افزود: دام های ورودی به کشتارگاه، تحت معاینه قبل از کشتار قرار گرفته و در صورتی که از نظر بیماری‌ های قابل‌تشخیص در این مرحله، مورد خاصی در آنها مشاهده نگردد، برای کشتار و انجام نظارت‌ های لازم به سالن کشتارگاه هدایت می‌ شوند.

این مقام مسئول اذعان کرد: لاشه‌ های دام، پس از بازرسی توسط کارشناسان، ممهور به مهر دامپزشکی شده و سپس با الصاق برچسب بر روی لاشه با مشخصات تولید و انقضاء، توسط خودروهای یخچالدار روانه بازار مصرف می‌ شود.

وی خاطر نشان کرد: نظارت‌ دقیق و کنترل گوشت‌ قرمز موجود در  واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان نیز، از سوی کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره به طور جدی و دایمی انجام می‌ پذیرد.       

دکتر یوسفی در پایان از عموم شهروندان خواست؛ فرآورده‌ های خام دامی را از فروشگاه‌ های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را از طریق شماره گویای 1512 یا سامانه پیامکی 50001512 اطلاع رسانی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز