رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد؛

افتتاح نمایشگاه نگاره های عاشورایی در قزوین

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۱۴:۵۳:۱۰
کد خبر: ۷۵۹۹۶۷
افتتاح نمایشگاه نگاره های عاشورایی در قزوین
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از افتتاح نمایشگاه نگارگری نگاره های عاشورایی در نگارخانه بانو حضرت زهرا(س) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد درافشانی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه نگارگری نگاره های عاشورایی با حضور قافله باشی، رئیس کمسیون فرهنگی، هنری و اجتماعی شورای شهر و حصاری، معاون اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در نگارخانه بانو حضرت زهرا(س)  افتتاح شد.

وی افزود: 27اثر نگارگری استاد عقیلی با عنوان نگاره های عاشورایی در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: پس از یک وقفه طولانی با توجه به درخواست هنرمندان و گلایه آنان از کمبود فضای های هنری نظیر نگارخانه در شهر قزوین بر آن شدیم تا این مجموعه را به سالن های نگارخانه شهر اضافه کنیم.

وی اضافه کرد: تا پایان سال این نگارخانه شاهد آثار زیبا و فاخر هنرمندان خواهد بود و شهروندان نیز می توانند با هنرمندان فرهیخته شهر قزوین دیدار چهره به چهره داشته باشند و در خصوص آثار اطلاعات مفیدی را دریافت کنند.

رئیس کمسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین هم گفت: با توجه به نیاز هنرمندان جهت نمایش آثارشان وجود گالری هنری یا نگارخانه یکی از نیازهای اصلی شهر قزوین است. 

قافله باشی افزود: با توجه به اینکه نگارخانه مهر حوزه هنری تنها نگارخانه شهر قزوین بود، نگارخانه بانو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری پس از یک وقفه طولانی با افتتاح نمایشگاه نگارگری نگاره های عاشورایی راه اندازی شد.

وی اظهار کرد: این نگارخانه به طور قطع نگارخانه ای نیست که مد نظر هنرمندان باشد ولی با بضاعت موجود بهترین کاری بود که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین می توانست در راستای حمایت هر چند اندک از هنرمندان انجام دهد.

قافله باشی اضافه کرد: امیدواریم مسئولان متولی در حوزه فرهنگ نسبت به ساخت نگارخانه یا گالری های تخصصی در شهر قزوین اهتمام ویژه ای داشته باشند، کمسیون فرهنگی، هنری و اجتماعی شورای شهر قزوین نیز تلاش می کند تا در طراحی خانه های فرهنگ و فرهنگسرا ها ساخت نگارخانه حتما لحاظ شود تا بتوانیم دغدغه هنرمندان شهر قزوین را در این حوزه رفع کنیم.

نمایشگاه نگارگری نگاره های عاشورایی تا 15مهرماه سال جاری در نگارخانه بانو حضرت زهرا(س) سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برپا شده است، این نمایشگاه صبح ها 10 الی 13 و بعد از ظهر ها 16 الی 20 جهت بازدید علاقمندان دایر می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز