معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تاکیدکرد:

عدم استفاده از خودروی شخصی برای جابجایی دانش آموزان

۱۳۹۷/۰۷/۱۲ - ۱۴:۲۰:۵۳
کد خبر: ۷۶۰۵۱۷
عدم استفاده از خودروی شخصی برای جابجایی دانش آموزان
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بر عدم استفاده از خودروی شخصی برای جابجایی دانش آموزان توسط اولیاء تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ وهاب میزانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: از اولیاء دانش آموزان تقاضا داریم تا جای ممکن از خودروی شخصی برای سرویس مدرسه استفاده نکرده و از خدمات سرویس مدارس یا ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی دانش آموزان خود در مسیر بین خانه و مدرسه استفاده کنند.

وی افزود: با ماشینی شدن زندگی مردم، عادات درست پیاده روی و دوچرخه سواری در جوامع شهری منسوخ شده است که این امر در کم تحرکی شهروندان و به تبع آن افزایش بیماری های جسمی آنان اثرگذار بوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در چنین شرایطی باید فرهنگ‌سازی و بستر لازم برای افزایش استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری و پیاده روی حداقل در مسافت های کم ایجاد شود تا ضمن کاهش بار ترافیکی معابر، سلامتی شهروندان نیز تأمین شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: در این میان با توجه به فرارسیدن ایام بازگشایی مدارس، اولیا دانش آموزان می توانند با تشویق فرزندان خود به استفاده از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد در فاصله بین منزل و مدرسه و یا دوچرخه سواری در این مسیر نسل آینده را به سمت زندگی سالم تر سوق دهند.

میزانی تاکیدکرد: از اولیاء دانش آموزان تقاضا داریم حدالمقدور از خودروی شخصی برای سرویس مدرسه استفاده نکرده و از خدمات سرویس مدارس یا ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی دانش آموزان خود در مسیر بین خانه و مدرسه استفاده کنند.

وی بیان کرد: استفاده بیش از حد از خودروی شخصی برای جابجایی دانش آموزان باعث ایجاد شبکه ترافیک در حریم و جلوی مدارس شده و این امر موجب نارضایتی شهروندان می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین یادآور شد: والدین دانش آموزان با یک پیاده روی صبحگاهی و یا تردد با حمل و نقل عمومی ضمن کمک به کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک معابر و مصرف سرمایه ملی  به فرزندان خود نحوه احترام به حقوق دیگران را آموزش می دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز