مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین:

عملیات اجرایی آسفالت میکروسرفیسینگ در آزاده راه قزوین-کرج آغاز شد

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۱۵:۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۶۱۶۷۶
عملیات اجرایی آسفالت میکروسرفیسینگ در آزاده راه قزوین-کرج آغاز شد
افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از آغاز عملیات اجرایی آسفالت میکروسرفیسینگ در آزاده راه قزوین-کرج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی آسفالت میکروسرفیسینگ در محدوده آزادهراه قزوین-کرج (محدوده پل زیاران -انتهای حوزه استحفاظی استان) طی روزهای اخیر آغاز شده است.

پیرنون در خصوص توضیح این نوع از آسفالت عنوان کرد: با توجه به سطح هموار رویه راه آزادراه قزوین-کرج و چندین مورد تصادفات ناشی از عدم رعایت سرعت مطمئنه در حین بارندگی و درخواست پلیس راه استان، افزایش اصطکاک سطح محور10 کیلومتر انتهای مسیر به سمت کرج در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار گرفت و عملیات اجرایی آن نیز هفته گذشته آغاز شده است.

مخلوط های میکروسرفیسینگ که شامل مصالح صددرصد شکسته با دانه بندی مشخص، قیر امولسیون اصلاح شده ، آب و فیلرهای معدنی می باشد که در نهایت با یکدیگر مخلوط شده و سپس با ماشین مخصوص میکرو سرفیسینگ بر روی سطح جاده پخش می شوند.

وی در ادامه افزود: آسفالت میکروسرفیسینگ عموما به عنوان مخلوط مناسبی برای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه طبقه بندی شده می شود و اغلب به عنوان مخلوط سطحی در اصلاح شیارشدگی، بهبود اصطکاک سطح و افزایش عمر روسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

پیرنون همچنین در خصوص مزایای اجرای این پروژه گفت: پر کردن شیارهای جای چرخ ها، گود افتادگی ها و ناهمواری های عرضی و طولی، پر کردن درزها و ترک های کم عمق و سطحی، اصلاح عریان شدگی ها، افزایش اصطکاک، اصلاح ناهمواری های سطحی، زیبایی بیشتر جاده، رفع اکسید شدن قیر سطحی آسفالت، رفع قیرزدگی سطحی، پر کردن چاله های کم عمق، جلوگیری از خرابی های بیشتر سطح جاده و به طور کلی افزایش سطح سرویس دهی جاده از مزایای بکارگیری آسفالت میکروسرفیسینگ است.

در حاشیه این بازدید از محل کارخانه تولید آسفالت میکروسرفیسینگ و از قسمت های مختلف کارخانه پیمانکار مجری طرح بازدید بعمل آمد.

پایانه 2 (1)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز