مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین خبر داد؛

کشف ۵۸فقره تخلف زیست محیطی در قزوین

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۱۵:۲۷:۱۵
کد خبر: ۷۶۱۶۸۳
کشف ۵۸فقره تخلف زیست محیطی در قزوین
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از کشف 58فقره تخلف زیست محیطی به همت یگان حفاظت این اداره در 6ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسن پسندیده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین

در این باره گفت: در شش ماهه اول سال جاری یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین موفق به کشف 58فقره تخلف در حوزه های مختلف زیست محیطی در سراسر استان شده که از این تعداد 39مورد مربوط به تخلفات شکار و صید بوده است.

وی در ادامه افزود: تعلیف غیرمجاز دام، ایجاد آلودگی زیست محیطی توسط واحدهای صنعتی و خدماتی و به آلودگی زیست محیطی دادمداری ها مواردی هستند که 19مورد باقی مانده را شامل می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین همچنین اظهار داشت: تعداد 14 اسلحه قاچاق در شش ماه اول سال جاری از متخلفان کشف و ضبط گردید که یک قبضه آن اسلحه جنگی بوده و همچنین در طی این مدت 11 مورد اسلحه مجاز از شکارچیان غیرمجاز کشف شده است.

پسندیده در ادامه به موارد تخلفات شکارچیان غیر مجاز اشاره کرد و گفت: در این مدت 12قطعه شکار غیرمجاز پرندگان، 11مورد شکار غیرمجاز پستانداران، 12مورد زنده گیری پرندگان و یک مورد زنده گیری پستانداران توسط یگان حفاظت کشف شده است.

این مسئول ضمن بیان اینکه یگان حفاظت 15مورد تخریب محیط زیستی را کشف و متوقف کرده است، گفت: همچنین نیروهای یگان در مهار 9مورد آتش سوزی در نقاط مختلف استان شرکت کرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان درخصوص پرونده های ارجاعی به قوه قضائیه هم ابراز داشت: از تعداد 58پرونده متخلفان؛ 17پرونده مختومه،  36پرونده در جریان و 5پرونده هم حکم  را شامل شده اند و میزان تمام ضرر و زیان متعلقه ای تخلفات یک میلیارد و 142میلیون ریال بوده که پس از اعلام حکم قضایی باید به خزانه دولت واریز شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز