معاون عمرانی استاندار قزوین خبرداد؛

پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداریها و دهیاریهای قزوین

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۱۳:۳۶:۳۳
کد خبر: ۷۶۳۳۳۲
پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداریها و دهیاریهای قزوین
معاون عمرانی استاندار قزوین از پرداخت 200میلیارد تومان به شهرداریها و دهیاریهای استان طی سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین در دیدار با معاون عمرانی استاندار گلستان و شهرداران این استان با اعلام این خبر گفت: سال گذشته از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده 2هزار میلیارد ریال به شهرداریها و دهیاریهای استان پرداخت شد که از این میزان اعتبارات، 70درصد سهم شهرداری ها بوده و 30 درصد نیز به دهیاریها اختصاص یافته است.

این مسئول به ظرفیت های بالای گردشگری قزوین اشاره کرد و افزود: این استان با داشتن یک میلیون و 300 هزار جمعیت و یک درصد خاک میهن اسلامی، حدود 11درصد آثار ملی ثبت شده کشور را به خود اختصاص داده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت اعتباری شهرداریهای قزوین اشاره کرد و اظهار داشت: اعتبارات مصوب شهرداری های استان قزوین 8 هزار و 600میلیارد ریال است.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: همچنین این استان دارای 860 روستای دارای سکنه می باشد که 630 روستای آن از دهیاری برخوردار هستند.

فرخزاد اظهار داشت: پروژه های بزرگ ملی قابل توجهی دراین استان مانند راه آهن قزوین – رشت و سدهای نهب و... درحال اجراست.

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه در حوزه بافت ناکارآمد شهری، این استان دارای 500هکتار از این بافت است، افزود: در سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه قول تخصیص یک میلیارد دلار برای احیای بافت های ناکارآمد داده شد که امیدواریم با تخصیص سهم قزوین از این اعتبار برای نوسازی این بافت ها اقدام کنیم.

فرخزاد با بیان اینکه بودجه طرح های شهرداری ها 2برابر اعتبارات عمرانی استان است، تاکید کرد: با توجه به تنگناهای مالی و دغدغه های اقتصادی موجود در کشور؛ شهرداری ها بخش مهمی از طرح های عمرانی شهرها را برعهده گرفته و خدمات خوبی به شهروندان ارایه می کنند.

وی همچنین با اشاره به ابلاغ وزیر راه و شهرسازی به استان ها برای تصمیم گیری در خصوص پروژه های عمرانی طرح های جامع شهرهای زیر 50هزار نفر، گفت: این اقدام خوبی بود که البته انتظار می رفت در خصوص شهرهای زیر 100 هزار نفر صورت بگیرد.

فرخزاد گفت: در لایحه بودجه سال 98توجه ویژه ای به اعتبارات عمرانی دستگاه ها شده تا آنها بتوانند موضوعات عمرانی را در استان خود برطرف کنند.

در ادامه این نشست شهردار قزوین با خوشامدگویی به مسئولان مدیریت شهری گلستان، گفت: قزوین در دوره ساسانیان بنا شده و در دوره صفویه نیز نیم قرن پایتخت ایران بوده است.

علی صفری گفت: 500هکتار بافت تاریخی، بزرگترین کاروانسرای درون شهری کشور که سالیان قبل از میراث تحویل و توسط شهرداری بازسازی شده و نیز نخستین خیابان ایران بنام سپه و دولتخانه صفوی از جمله بناهای تاریخی این شهر به شمار می روند.

شهردار قزوین گفت: قزوین با داشتن 430هزار نفر جمعیت دارای بودجه 6هزار و 300میلیارد ریالی بوده است که 70درصد آنها در حوزه عمرانی و سایر در بخش جاری تخصیص می یابد.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری قزوین، ادامه داد: قزوین شهری است که درون باغستان سنتی واقع شده و حدود 2500 هکتار از این باغ ها باعث شد تا سازمانی به نام باغستان های سنتی در شهرداری تاسیس کنیم.

فرخزاد2

 

نظر شما