معاون عمرانی استاندار خبرداد؛

مقاوم سازی ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی در قزوین

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۱:۳۲:۰۸
کد خبر: ۷۶۴۷۹۵
مقاوم سازی ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی در قزوین
معاون عمرانی استاندار از مقاوم سازی800 واحد مسکونی روستایی در قزوین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "علی فرخزاد" معاون عمرانی استاندار قزوین در شورای مسکن که در استانداری قزوین برگزار شد با اعلام این خبر گفت: امسال مقاوم سازی پنج هزار واحد روستایی به استان ابلاغ شده که تاکنون 800 واحد معادل 12درصد انجام شده است.

وی  اظهار داشت: باید فرآیند پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل شتاب بیشتری به خود بگیرد تا هرچه سریعتر شاهد تکمیل سهمیه استان برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در سال جاری باشیم.

این مقام مسئول گفت: روستاییان در تامین تضامین بانکی به ویژه 2ضامن اداری با مشکل جدی مواجه هستند و باید سازوکاری اندیشیده شود که بانک های عامل حداقل یک ضامن و سیستم ضمانت زنجیره ای را قبول کنند.

فرخزاد اضافه کرد: این مشکل باعث شده است که تناسب پرداخت تسهیلات در سطح روستاهای استان رعایت نشود و برخی از مناطق روستایی استان مانند طارم هیچ تسهیلات مقاوم سازی را دریافت نکنند.

معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: باید تناسب پرداخت تسهیلات مقاوم سازی را در سطح تمامی روستاهای استان رعایت کرد و تا یک سازوکار مناسب تسهیل گری در پرداخت تسهیلات صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم اقدامات کارشناسانه در بخش مسکن گفت: باید پیش از هرگونه ارایه یا تصویب طرحی ابتدا مطالعات آن انجام شود تا در آینده با مشکلات و آسیب های اجتماعی ناشی از اجرای آن مواجه نشویم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز