با عقد تفاهم نامه همکاری صورت می گیرد؛

تشکیل کمیسیون محیط زیست در شورای بوئین زهرا

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۲:۳۷:۵۲
کد خبر: ۷۶۵۶۵۲
تشکیل کمیسیون محیط زیست در شورای بوئین زهرا
تفاهم نامه همکاری میان اداره حفاظت محیط زیست و شورای اسلامی شهرستان بوئین زهرا امضا و مقرر شد کمیسیون محیط زیست در این شورا تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ احمد زارعی رئیس‌ اداره‌ حفاظت‌ محیط‌ زیست شهرستان بوئین زهرا در این رابطه گفت: براساس این تفاهم نامه کمیسیونی تحت عنوان محیط زیست در شوراها تشکیل و موضوعات محیط زیستی را پیگیری خواهد کرد.

وی ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: این تفاهم نامه به منظور استفاده بهینه از پایگاه مردمی و توان برنامه ریزی و نظارت شوراهای اسلامی و با الهام از اصل پنجاهم قانون اساسی که حفاظت محیط زیست را وظیفه عمومی تلقی کرده است بین شورای اسلامی شهرستان بوئین زهرا و این اداره برای جلب مشارکت های مردمی و با هدف نیل به محیط زیست سالم منعقد شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا افزود: انعقاد تفاهم نامه در جلسه مشترکی با حضور رئیس شورای اسلامی شهرستان بوئین زهرا، رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی بوئین زهرا و نماینده شورای اسلامی شهر بوئین زهرا انجام گرفت.

زارعی یادآور شد: اداره محیط زیست و شورای شهرستان همچنین توافق کردند تا بر عملیات رفع آلودگی‌های زیست محیطی در محدوده شهر‌ها و روستا‌ها نظارت بیشتری صورت گیرد و به منظور کاهش آلایندگی‌های زیستی از جمله در حوزه مدیریت پسماند، تفکیک زباله، شکار غیر مجاز و پیشگیری از آلودگی آب‌ها نیز برنامه‌ریزی مشترکی داشته باشند.

وی در پایان گفت: مقرر شد شورای اسلامی شهر بوئین زهرا و شورای شهرستان پیگیری های لازم در خصوص جمع آوری نخاله‌‍های ساختمانی از سطح منازل تا انتقال و دفع نهایی در جایگاه نخاله شهرستان واقع در سگزآباد را ظرف مدت یک ماه انجام دهند.

 

نظر شما