مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبرداد:؛

ابلاغ مصوبه شورایعالی شهرسازی درخصوص خیابان انصاری شرقی

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۱۱:۲۴:۵۵
کد خبر: ۷۶۶۱۰۰
ابلاغ مصوبه شورایعالی شهرسازی درخصوص خیابان انصاری شرقی
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از اعلام مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران پیرامون چهارچوب طراحی شهری، بهسازی و تجدید حیات محله بلاغی واقع در خیابان انصاری شرقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: در جلسه‌ ای با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد سعید ایزدی معاون وزیر و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، سایر اعضای شورا و همچنین نمایندگان استان، طرح خیابان انصاری شرقی که پیشتر در استان مورد موافقت قرار گرفته بود، به تصویب رسیده و به استان ابلاغ شد.

وی افزود: طی سال های گذشته فراز و نشیب های زیادی جهت بررسی و تایید این طرح طی شده ولی مهم ترین دلیل بازنگری این پروژه در 3سال گذشته، لزوم پرداختن به موضوع بهبود کیفیت زندگی، محله محوری، توجه به بازآفرینی شهری پایدار، لزوم حفظ و احیای بافت تاریخی و استفاده از ظرفیت های گردشگری بوده است.

دبیر کمیسیون ماده5 استان همچنین اضافه کرد: پس از انتخاب مشاور و برگزاری جلسات متعدد در سطوح مختلف با حضور کارشناسان و مسئولین اداره کل استان و وزارت راه و شهرسازی، شرکت بازآفرینی شهری ایران، استانداری، شهرداری، شورای شهر، میراث فرهنگی و سایر دستگاه های مرتبط، سرانجام این طرح در جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شد.

مدیر کل راه و شهرسازی قزوین همچنین گفت: رویکردها و موضوعات تصریح شده در مصوبات شورایعالی، حفاظت از یکپارچگی و انسجام و احیای بافت تاریخی محله بلاغی، حفاظت از عرصه‌ های تاریخی، در نظر گرفتن نقش دسترسی محلات و ارتقای جریان زندگی محلی متناسب با ویژگی های مکانی از طریق استفاده بهینه از اراضی تملک و تخریب شده می باشد.

شورایعالی شهرسازی و معماری ایران پس از بررسی طرح مصوب کمیسیون ماده5 و طرح پیشنهادی مشاور تهیه کننده طرح؛ مصوبات چارچوب طراحی شهری، بهسازی و تجدید حیات محله بلاغی را با انجام اصلاحات زیر تصویب کرد.

1- با توجه به لزوم تامین خدمات عمومی در بافت‌های تاریخی در راستای ارتقای کیفیت زندگی و ایجاد زمینه‌های استمرار سکونت، و نظر به کمبود قابل توجه سطوح و سرانه خدمات عمومی در محله بلاغی، ضروری است کاربری‌های پیش بینی شده در محور موسوم به انصاری شرقی بر اساس سطوح پیشنهادی مشاور و در جهت ارتقا سطوح و سرانه خدماتی اصلاح شود.

2- نظر به اهمیت حفاظت، تقویت و ایجاد فضاها و عرصه های عمومی در راستای ارتقای جریان زندگی محلی و سرزندگی بافت های تاریخی، ضروری است عرصه‌های عمومی پیش بینی شده در طرح مشاور در طول محور انصاری شرقی، با تاکید بر عرصه عمومی واقع در حوزه گردشگری_فرهنگی ویژه ( در ارتباط با خیابان سپه) مرکز محله بلاغی و کوی پنبه ریسه تثبیت و تدقیق شود.

3- به منظور بهره گیری مناسب از فرصت موجود به واسطه وجود سه اثر تاریخی مسجد_مدرسه حیدریه، عمارت سردار مفخم و گرمابه بلاغی، ضروری است امکان ارتباط بین سه اثر از طریق تمهیدات کالبدی فراهم شده و پیشنهادات مشاور در مورد احیا سه بنای مذکور به تایید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز