استاندار در شورای اداری استان اعلام کرد:

حفظ منابع آبی مهمترین اولویت استان قزوین

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۱۱:۳۱:۱۴
کد خبر: ۷۶۶۱۰۶
حفظ منابع آبی مهمترین اولویت استان قزوین
استاندار قزوین حفظ منابع آبی را مهمترین اولویت استان در احیای حقوق عامه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در شورای اداری استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در استانداری برگزار شد، گفت: با توجه به خشکسالی و کاهش نزولات جوی حفظ منابع آبی مهمترین اولویت استان قزوین در احیای حقوق عامه است که باید با همکاری دستگاه قضا برای تحقق آن اقدام کرد.

وی بیان داشت: مجموعه نظام باید به این حق عامه توجه کنند وگرنه دشت قزوین با مشکل زیست محیطی که تهران و کرج را نیز تحت تاثیر قرار می دهد مواجه خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید منابع آبی خود را حفظ کنیم افزود: در دولت دوازدهم به این مسئله توجه جدی شده و اقدامات خوبی در این رابطه از جمله احیای حق آب قزوین از رودخانه شاهرود و انتقال آب از سد طالقان صورت گرفت.

زاهدی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندیهای قزوین گفت: این استان از مناطق دارای سابقه طولانی فرهنگی، تمدنی و دینی در کشور است و آثار باستانی هفت هزار ساله تا آثار تاریخی بعد از اسلام و وجود و حضور علما، دانشمندان و شخصیت‌های سیاسی بر ظرفیت‌های آن افزوده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: قزوین استانی با موقعیت استراتژیک است که شرایط خوبی در زمینه زیرساخت‌ها و حمل و نقل دارد و به همین دلیل از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اولین دشتی که در کشور مورد مطالعه قرار گرفت دشت قزوین بود و اولین سیستم نوین آبیاری کشور در این دشت اجرا شد.

زاهدی یادآور شد: قزوین با داشتن یک درصد مساحت کشور بیش از 4.5درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند که افتخاری برای کشاورزان و متولیان امر کشاورزی در قزوین است.

وی با بیان اینکه قزوین در زمینه صنعت نیز پیشینه منحصر به فردی دارد، افزود: اولین شهر صنعتی کشور در قزوین ساخته شده است که نشان می دهد ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه صنعتی در قزوین وجود دارد.

زاهدی گفت: قزوین به دلیل سابقه تاریخی و جاذبه‌ های فرهنگی در صنعت گردشگری نیز ظرفیت خوبی دارد که استفاده از این توانمندی‌ ها و توسعه ظرفیت‌ های گردشگری در سالجاری از اولویت‌های استان است.

این مسئول ارشد استان ادامه داد: قزوین با پیشینه‌ ای فرهنگی به عنوان یک قطب علمی و دانشگاهی کشور مطرح است و دانشگاه های خوب و برتر کشور در قزوین مستقر هستند.

زاهدی یادآور شد: دولت نیز کمک‌های زیادی را برای توسعه علمی و فناوری استان داشته که از جمله بزرگترین شتاب دهنده کشور به زودی در استان اجرایی می شود.

استاندار با بیان اینکه همه اقوام ایرانی در قزوین حضور دارند افزود: این اقوام و گروه‌های مختلف بدون کمترین مشکلی در‌ استان در سطوح مختلف صنعت، کشاورزی، مدیریت و ... مشارکت می کنند و به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان افزوده اند.

وی با بیان اینکه قزوین در حوزه هنر نیز برجسته است افزود: این استان با توجه به سابقه خوشنویسی و حضور شخصیت های برجسته این هنر به عنوان پایتخت خوشنویسی در کشور انتخاب شده و هر دوسال یکبار جشنواره خوشنویسی در قزوین برگزار می شود.

این مسئول اضافه کرد: قزوین از این لحاظ میزبان طلایی‌ ترین و عرفانی‌ ترین هنر دنیا است و البته در بقیه هنرهای تجسمی نیز توانمند و صاحب سبک محسوب می شود.

وی با بیان اینکه همکاری و مشورت پذیری خوبی میان دستگاه‌های استان برقرار است افزود: وحدت بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها، همدلی، همکاری و مشورت پذیری مناسبی در استان حاکم است که نتایج بسیار خوبی از این ارتباط و همکاری ها به دست آمد.

استاندار2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز