شطرنج باز نقره ای قزوین در جاکارتا:

در بازی های پاراآسیایی شانس قهرمانی داشتیم

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۱۱:۳۹:۵۹
کد خبر: ۷۶۶۱۰۹
در بازی های پاراآسیایی شانس قهرمانی داشتیم
علیرضا قورچی بیگی گفت: در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا شانس کسب مدال طلا و قرارگرفتن روی سکوی قهرمانی را داشتیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "علیرضا قورچی بیگی" شطرنج باز روشن دل استان قزوین که در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا با تیم ملی موفق به کسب مدال نقره شد در گفت و گوی اختصاصی با برنا با اشاره به سطح بالای مسابقات اظهارکرد: شرایط بازی ها بگونه ای بود که شانس قهرمانی داشتیم و البته ممکن بود با کمی لغزش مقام دومی را هم از دست بدهیم و چهارم شویم.

علیرضا قورچی بیگی3

قورچی بیگی توضیح داد: یکسری شرایط باعث کاهش تعداد مدال های شطرنج شد.

وی ادامه داد: بازی ها روی صفحه استاندارد برگزار نشد و زمان بازی ها کمتر از زمان استاندارد بود چراکه معمولا شطرنج در زمان نود دقیقه ای برگزار می شود ولی این بازی ها طی مدت زمان 60دقیقه برگزار شد.

قورچی بیگی افزود: از طرفی هم اجازه ندادند روی دو صفحه مهره برگزار شود و زمان استراحت بین بازی های صبح و بعدازظهر فقط دو ساعت و بازی ها خارج از دهکده بود.

وی با بیان اینکه بازی ها به روش سوئیسی برگزارشد گفت: تا دور آخر چیزی مشخص نبود و شانس قهرمانی هم داشتیم.

قورچی بیگی افزود: در این بازی ها 14 بار با حریفان رخ در رخ شدم.

وی درمورد حریفانش توضیح داد: در این بازی ها با حریفانی از قزاقستان و هند(سه دور) و اندونزی و فیلیپین و سریلانکا و یک ایرانی مواجه شدم و جدول فشرده ای داشتیم و هیچ بازی ساده نبود.

شطرنج باز روشن دل استان قزوین با تاکید بر رقابت شدید شطرنج بازان در این بازی ها گفت: در قسمت تیمی چهار تیم در دور آخر رقابت شدیدی باهم داشتند و در این دور بازیکن قزاق به نماینده فیلیپین باخت و شانس قهرمانی را از دست دادیم.

قورچی بیگی با اشاره به بیماری از ابتدای مسابقات افزود: متاسفانه از ابتدای مسابقات دچار کسالت شدم و از عملکرد خودم در این بازی ها راضی نیستم.

وی با اشاره به استقبال خوب مسئولان در فرودگاه گفت: در فرودگاه استقبال خوبی از ما بعمل آمد و روز گذشته هم در دفتر امام جمعه حضور داشتیم ولی انتظار داشتیم مانند بچه های آسیایی با ما رفتار شود.

قورچی بیگی ادامه داد: انتظارداشتیم رئیس جمهور ما را هم مانند بچه های آسیایی بدرقه کند.

وی اذعان کرد: شرایط شطرنج نابینایان تغییر کرده و قبلا تنها زیرنظر فدراسیون جهانی شطرنج بودیم و الان تحت نظر فدراسیون جهانی نابینایان هستیم.

قورچی بیگی تاکیدکرد: با این شرایط رقابت شدیدتر و سخت تر و البته تمرینات زمانبر و پرهزینه و سخت می شود.

وی اظهارکرد: اتفاق ویژه برای من در این بازی ها تولد پسرم بود که کامم را شیرین کرد.

علیرضا قورچی بیگی2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز