مدیر کل امور روستایی استاندری قزوین خبرداد:

تخصیص ۷۵درصد از اعتبارات دهیاریها در دولت تدبیر و امید

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۱۲:۰۴:۵۶
کد خبر: ۷۶۶۷۲۴
تخصیص ۷۵درصد از اعتبارات دهیاریها در دولت تدبیر و امید
مدیر کل امور روستایی استاندری قزوین از تخصیص 75درصد از اعتبارات دهیاریها در دولت تدبیر و امید خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اکرم‌ نجفی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استاندری در جلسه شورای اداری بخش مرکزی شهرستان تاکستان با اعلام این خبر گفت: 75درصد از اعتبارات ارزش افزوده دهیاریها مربوط به دولت‌های یازدهم و دوازدهم است که تخصیص یافته است. 

وی با اشاره به رشد خدمت رسانی به روستاها بیان داشت: از بدو تاسیس دهیاری‌ها، وزارت کشور بیش از پانزده هزار میلیارد تومان به دهیاریها اختصاص داده که 75درصد آن در دولت‌های  یازدهم و دوازدهم بوده است که  این اقدام باعث شده کارهای بزرگی در روستاها صورت بگیرد.

نجفی با بیان اینکه باید نگاهمان به روستاها برای رفع محرومیت و ایجاد توازن وارائه خدمات باشد اظهار داشت: توزیع اعتبارات براساس سرانه جمعیت روش مناسبی برای تحقق توسعه و پیشرفت روستاها نمی‌باشد و به منظور رفع محرومیت از چهره روستاها نیازمند شاخص‌های کارشناسی و دقیق هستیم.

وی با بیان اینکه این قانون جای اعتراض دارد بیان کرد: دفترامور روستایی و شوراها جهت همکاری در انجام مطالعات کارشناسی در خصوص شناسایی شاخص‌های مناسب توزیع اعتبارات ارزش افزوده در مناطق روستایی آمادگی کامل دارد.

نجفی، در ادامه سخنان خود به گزارشی از عملکرد استان در اجرای طرح ملی ایجاد اشتغال پایدار در روستاها پرداخت و بیان داشت: تا تاریخ 97/7/11 سال جاری بالغ بر 100میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه توسعه روستایی توسط روشهای سنتی پاسخگو نخواهد بود افزود: با بررسی‌های میدانی، مطالعات و شناسایی مزیت‌های روستایی استان و بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات می توان به سوی ایجاد مشاغل جدید و ایده‌های نو و خلاقانه حرکت کرد.

 نجفی در پایان بر لزوم باور جایگاه تاثیرگذار دهیاران از سوی همه دستگاههای اجرایی تاکیدکرد و گفت: براساس قانون برنامه توسعه، دهیار به عنوان مدیر ارشد روستا، مدیر بحران روستا و مدیر توسعه روستا معرفی می شود و همچنین بعنوان  نماینده‌ دولت در روستاها نقش بسزایی در حل و فصل مشکلات و مسائل روستاییان بر عهده دارد و اقدامات دستگاههای اجرایی در روستاها می بایست با هماهنگی دهیاران صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه تجارب کشورهای جهان حاکی از آن است که دولت به تنهایی قادر نیست توسعه جوامع را بر دوش بکشد بیان داشت: اینجاست که موضوع لزوم مشارکت مردمی در توسعه ضرورت پیدا می کند و حرکت به سمت مشارکت بین مردم و دولت می تواند منجر به پیشرفت و بهبود برنامه‌های توسعه  شود و خوشبختانه در استان قزوین این ظرفیت موجود می باشد به طوریکه طی سالیان، روستاهای استان رتبه برتر ملی درجلب مشارکت مردمی را به خود اختصاص داده اند.

 

نظر شما