استاندار در شورای مقابله با مواد مخدر:

اعتیاد منشا بسیاری از آسیب ها و جرایم است

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۱:۰۷:۴۵
کد خبر: ۷۶۷۱۹۸
اعتیاد منشا بسیاری از آسیب ها و جرایم است
استاندار قزوین اعتیاد را بعنوان منشا بسیاری از آسیب ها و جرایم در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر که در استانداری برگزار شد گفت: اعتیاد به مواد مخدر مهمترین آسیب اجتماعی بوده و منشا بسیاری از آسیب ها و جرایم است اما هنوز به این یقین نرسیده ایم.

وی افزود: مسئولان و مدیران در سخنرانی ها و صحبت های خود مبارزه جدی را با اعتیاد مطرح می کنند اما هنوز به یقین قلبی در این زمینه نرسیده اند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: هنوز مساله اعتیاد را به خوبی نشناخته ایم به همین دلیل در مطالعات و پیشنهادهای مقابله با اعتیاد به موضوعات کلی بسنده شده و راهکارهای عملی ارایه نمی شود.

زاهدی خاطر نشان کرد: بررسی موضوع اعتیاد به یک عملیات پیچیده و روانکاوانه نیاز دارد و باید با تست های روانی دلایل گرایش به اعتیاد مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: جای یک پژوهشکده اعتیاد در کشور خالی است تا با یک کار عمیق مطالعاتی و پژوهشی موضوع اعتیاد در جامعه حل و فصل شود.

استاندار قزوین ادامه داد: مواد مخدر یک موضوع دوسویه در جامعه است که خود را با عرضه و تقاضا تنظیم می کند و قاچاقچیان به دلیل سود بیشتر تلاش می کنند که افراد بیشتری را معتاد کنند.

زاهدی اضافه کرد: مساله کشت مواد مخدر و گیاهان در استان باید با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداران و دهیاران کنترل شده و آگاهی های لازم به کشاورزان در این زمینه داده شود.

وی افزود: خوشبختانه بازرسی ها و نظارت‌ های مناسبی در این زمینه بر ایستگاه‌ های حمل و نقل عمومی و اتوبوس ها صورت می گیرد ولی در ایستگاه‌های ریلی نیازمند نظارت و تجهیزات بیشتری هستیم.

استاندار قزوین گفت: اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی در کشور و استان بوده و مقابله جدی با آن به ایجاد یقین در مسئولان و دستگاه ها نیازمند است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز