مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین عنوان کرد:

نقش شهرستانها در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۳:۱۰:۴۳
کد خبر: ۷۶۷۲۸۵
نقش شهرستانها در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی
مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین نقش شهرستانها در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان را قابل توجه ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در نشست شورای ورزش شهرستان البرز که در فرمانداری برگزار شد؛ افزود: شهرستانها بعنوان بازوان پرتوان ورزش استان، نقش بسزایی در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان ایفا می کنند.

علایی مقدم ضمن تبریک موفقیت‌ های کسب شده توسط ورزشکاران و قهرمانان استان در بازیهای آسیایی و پارآسیایی 2018جاکارتا؛ افزود: مهمترین رسالت اداره کل و به طبع آن ادارات ورزش و جوانان شهرستانها و هیات‌ های ورزشی؛ توسعه فرهنگ ورزش برای همه، ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و توسعه فرهنگ ورزش همگانی و قهرمانی بوده و در این راه هیات‌های ورزشی برای رسیدن به ترویج بیشتر ورزش همگانی در استان رسالت خطیری دارند.

وی ادامه داد: ادارات ورزش و جوانان شهرستانها بازوان اصلی و حیاتی ورزش استان بشمار می ‌روند و بیشتر قهرمانان و نام آوران ورزش از شهرستانها برخواسته‌ اند که این مهم وظیفه ادارات ورزش و جوانان شهرستانها و مسئولین شهری را در خصوص اشاعه ورزش بیشتر می کند.

علایی مقدم افزود: نشست روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانها با هیاتهای ورزشی می تواند رشد و توسعه ورزش در شهرستانها را افزایش دهد و استان قزوین با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های والای خود در عرصه ورزش و جوانان می تواند بعنوان استانی مهم و تاثیرگذار در توسعه ورزش در کشور معرفی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ارتقای این اداره کل به استانهای تیپ دوم را موجب افزایش انگیزه در بین جامعه ورزش و تلاش در جهت اثبات جایگاه ورزش استان قزوین در سطح کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد با نگاه ارزشمند فرماندار محترم، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان شهری در شهرستان البرز و با توجه به تعدد قهرمانان فراملی استان در این شهرستان؛ ورزش و جوانان شهرستان البرز بیش از پیش در توسعه همه جانبه ورزش موفق باشد.

در ادامه؛ فرماندار البرز ورزش را مهم ترین عامل نشاط و تندرستی جامعه دانست و گفت: بنابراین توجه به این حوزه باید جدی و مستمر باشد.

وی ادامه داد: هدف بدخواهان و بیگانگان از ایجاد فضای روانی منفی دربین جامعه، نادیده انگاشتن امکانات ایجاد شده در دوران ۴۰ساله انقلاب است.

فرماندار البرز تصریح کرد: ضروری است مسئولان دستگاه‌ها با احصاء اقدامات صورت گرفته بعد از انقلاب و مقایسه آن با پیش از انقلاب، برکات و دستاوردهای نظام را که ثمری خون شهدا است را به اطلاع عموم برسانند.

 گروسی افزود: در این حوزه نیز لازم است تا شورای ورزش با برعهده گرفتن محوریت امور ورزشی و مدیریت آن با هدفمندسازی فعالیتها، راهبردها را تبیین کند تا نتیجه نهایی بنحو مطلوب حاصل شود.

وی در ادامه یادآورشد: ورزش در کنار بهداشت و آموزش و پرورش یکی از ضروریات جامعه ماشینی امروزی است که با کمترین هزینه می تواند موثرترین راه برای دستیابی به سلامت جامعه باشد برهمین اساس نباید از نقش موثر این حوزه در سلامت و نشاط جامعه که بازدارنده آسیب های اجتماعی نیز است، غافل شد.

فرماندار شهرستان البرز هم چنین بر تقویت ورزش همگانی و قهرمانی تاکید و این دو را از جمله برنامه‌های محوری و اساسی شورای ورزش خواند و گفت: لازم است حداقل یک برنامه ورزش همگانی ماهانه در سطح شهرستان گنجانده و ضمن اجرای باکیفیت در قالب مضامین مختلف ارائه شود.

در پایان نشست شورای ورزش شهرستان البرز از بهمن عسگری و جواد مافی دارندگان مدال‌های ارزشمند فراملی شهرستان البرز تجلیل شد.

در ابتدای این نشست، بهزاد درویشی مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان البرز گزارشی از فعالیت ها و عملکرد این اداره در چند ماه اخیر ارائه داد.

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر الوند؛ حجت الاسلام و المسلمین مهدوی امام جمعه الوند؛ روسا نایب رئیسان و دبیران هیات‌های ورزشی شهرستان البرز و تعدادی از قهرمانان این شهرستان نیز در این نشست حضور داشتند.

 

 

نظر شما