مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قزوین خبرداد؛

اجرای طرح ملی گفت و گوی خانواده

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۳:۵۵:۵۲
کد خبر: ۷۶۷۲۸۸
اجرای طرح ملی گفت و گوی خانواده
‌مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین از اجرای طرح ملی گفت و گوی خانواده خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ معصومه مرادیان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اعلام این خبر گفت: طرح ملی گفت و گوی خانواده از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با هدف تقویت و ارتقای سطح مهارت گفت و گو در خانواده و جامعه اجرا می شود.

مرادیان افزود: در اجرای این طرح ملی از ظرفیت و توانمندی تشکل ها و سمن ها استفاده شده و می توان گفت همین امر بیانگر توجه ویژه دولت به نقش مردم در اداره کشور است.

وی تصریح کرد: در سه طرح حوزه بانوان و خانواده شامل تاب آوری اجتماعی، کسب و کارها و گفت و گوی خانواده نیز به طور ویژه از ظرفیت تشکل های حوزه بانوان و خانواده استفاده شده است.

مرادیان گفت: در فاز نخست طرح گفت و گوی خانواده 40نفر از بانوان توانمند و فعال دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم نهاد حوزه خانواده و فعالان اجتماعی و فرهنگی به صورت کارگاهی آموزش می بینند.

این مسئول در خصوص طرح ملی گفت و گوی خانواده یادآور شد: شاکله اساسی هر خانواده پدر، مادر و فرزندان هستند که برای رشد و تعالی جامعه به طور حتم نقش خانواده ها اساسی خواهد بود.

وی با بیان اینکه خانواده های شادتر همیشه موفق تر هستند، اظهار داشت: براساس نتایج به دست آمده شهروندان زنجانی شادترین مردم استان های کشور بوده و همچنین آمار اعتیاد در این استان پایین تر از سایر مناطق بوده و همین یک نمونه، اهمیت ارتباط شادی با آسیب های اجتماعی را نشان می دهد.

این مقام مسئول با تاکید براینکه در خانواده های ما به شدت سالمندان و فرزندان احساس تنهایی می کنند، افزود: این مهم به خاطر آن است که گفت و گو بین اعضای خانواده از 2ساعت به 20 دقیقه تقلیل یافته که باید نگاه ویژه ای به سوی خانواده داشت.

مرادیان خاطرنشان کرد: اگر گفت و گو در خانواده ها تقویت و نشاط در سایه ارتباط بین نسلی فراهم شود بسیاری از چالش ها برطرف خواهد شد.

این مسئول در پایان اضافه کرد: گفت و گوی خانواده تنها به معنای چطور صحبت کردن نیست بلکه به معنای چگونه در کنار یکدیگر مسایل و کمبودها را پشت سر گذاشتن و ایستادگی در مقابل تمام مسایلی که بین اعضا فاصله می‌اندازد، است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز