مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد:

مشاغل نانو و آی تی در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغال

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۳:۰۸:۳۲
کد خبر: ۷۶۸۱۸۹
مشاغل نانو و آی تی در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغال
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین مشاغل نانو و آی تی را در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغال توسط این اداره کل ذکرکرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در نشست کارشناسان اشتغال کمیته امداد استان قزوین که به منظور هماهنگی برای ارتقای اقدامات شایسته در اعطای تسهیلات اشتغال زایی برگزار شد، اظهارکرد: مشاغل نانو، آی تی و فناوری جدید در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغال هستند چراکه تلاش کمیته امداد ارتقای اقتصاد معیشتی مددجویان از طریق ارتقای عقل معیشت و ایجاد ارزش افزوده در درآمد افراد تحت حمایت است.

وی بیان کرد: فلسفه این نهاد حمایت دائمی از خانوارهای نیازمند نیست بلکه کمیته امداد امام (ره) به عنوان یک اورژانس اجتماعی برای توانمندسازی، شکوفایی استعدادها، تأمین خوداتکایی، رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارایه خدمات اجتماعی، حمایتی و فرهنگی فعالیت می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: کمیته امداد امام (ره) به دنبال محرومیت زدایی و دستگیری از نیازمندان از طریق توانمندسازی است از این رو ارتقای عزت نفس و استقلال معیشتی مددجویان یک ضرورت مهم است بنابراین خدمات به مددجویان دائمی نیست.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: اشتغال زایی کلید اصلی محرومیت زدایی است چراکه با ایجاد درآمد و ارتقای وضعیت اقتصادی مددجو بستر لازم برای محرومیت زدایی فراهم می شود.

وی تأکید کرد: اشتغال زایی با استعدادسنجی، مهارت آموزی و ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اجرا می‌شود و در این میان مشاغل متناسب با توانایی فرد و نیاز جامعه انتخاب می‌شود چراکه نباید با اقدام نسنجیده مددجو نیازمند را به مددجوی نیازمند بدهکار تبدیل کنیم.

مومنی اعلام کرد: در راستای پایدارسازی اشتغال زایی؛ مشاغل نانو، آی تی و فناوری جدید در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغال هستند چراکه تلاش کمیته امداد ارتقای اقتصاد معیشتی مددجویان از طریق ارتقای عقل معیشت و ایجاد ارزش افزوده در درآمد افراد تحت حمایت است.

وی توضیح داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) اگرچه در ایجاد اشتغال به دنبال فراهم آوردن فرصت شغلی بیشتر برای مددجویان است اما پایداری اشتغال ضرورت دارد از این رو مشاغل فاقد توجیه اقتصادی و یا مغایر با ضوابط به هیچ عنوان در گروه پرداخت تسهیلات قرار نمی گیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به برنامه‌های سال 97 برای اشتغال زایی مددجویان افزود: طی سال97 اعتبار 99میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استان قزوین اختصاص یافته که بخشی از اعتبار داخلی و بخش دیگر از محل منابع بانکی تأمین می‌شود.

وی اعلام کرد: از این رقم بیش از 54میلیارد و 800میلیون تومان برای ایجاد دو هزار و 195فرصت شغلی در روستاها در نظر گرفته شده و 32میلیارد تومان نیز برای 160طرح اشتغال زایی در نظر گرفته شده است.

مؤمنی در خصوص نحوه دریافت این تسهیلات توضیح داد: تسهیلات اشتغال به مددجویانی اختصاص می‌یابد که دارای مهارت بوده و مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای دال بر مهارت آموزی باشند از طرفی حداکثر تسهیلات پرداختی 20میلیون تومان است که این رقم با توجه به نظر کارشناسی است.

وی عنوان کرد: در مشاغلی هچون ایجاد خرده فروشی و فروشندگی با توجه به اشباع بازار کار تسهیلاتی نداریم بلکه اولویت پرداخت تسهیلات برای مشاغل مورد نیاز جامعه است چراکه سیاست کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به ارائه بسته‌ های مختلف برای اشتغال زایی مددجویان خاطرنشان کرد: از کارشناسان اشتغال در شهرستان‌ ها و بخش‌ ها انتظار داریم بسته تشویقی را برای کارفرمایان و یا صاحبان کارگاه ها تشریح کنند.

وی در تشریح بسته تشویقی گفت: کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) را بکارگیری کنند برای هر نفر 20میلیون تسهیلات قرض الحسنه دریافت خواهند ‌کرد همچنین کارفرما در صورت بکارگیری مددجو تا دو سال حق بیمه‌ای برای مددجو پرداخت نمی‌کند و این هزینه را کمیته امداد امام (ره) پرداخت می‌کند.

مؤمنی یادآورشد: کمیته امداد امام(ره) استان قزوین این آمادگی را دارد حتی براساس نیاز کارفرمایان نیروها را آموزش داده و برای کار مورد نظر و تخصصی کارفرما آماده کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز